Kolegialus mokyklos valdymo efektas mokinių įgūdžiams gerinti
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.136.10Pagrindiniai žodžiai:
mokyklos valdymas, kolegialus mokyklos valdymas, formalus mokyklos valdymas, žalingų įpročių prevencija, elgesys, gyvenimo įgūdžiaiSantrauka
Kolegialus mokyklos valdymas, kaip manoma, yra vienas iš svarbių faktorių, turinčių įtakos žalingo elgesio prevencijai ir mokinių gyvenimo įgūdžiams. Tyrimu siekiama ištirti mokyklos kolegialaus valdymo įtaką žalingo elgesio prevencijai ir mokinių gyvenimo įgūdžiams. Buvo naudojamas kvazieksperimentinis tyrimo dizainas, struktūrizuotas klausimynas ir klasterinė atranka. Tik atlikus testą, buvo pasirinktos neekvivalentiškos kontrolinės grupės. Kolegialus mokyklos valdymas buvo pasirinktas kaip manipuliuojamas kintamasis, kad būtų galima įvertinti jo poveikį žalingo elgesio prevencijai ir studentų gyvenimo įgūdžiams. Eksperimentinės ir kontrolinės respondentų grupės buvo atrinktos pasitelkiant esamus mokytojus ir vadovus iš žemesniųjų vidurinio ugdymo mokyklų mieste centre ir priemiesčiuose. Tyrimo metu nustatyta, kad kolegialus mokyklos valdymas yra tiesiogiai susijęs su žalingo elgesio prevencija ir studentų gyvenimo įgūdžiais, nors tarp miesto centro ir priemiesčio tiriamųjų grupių yra skirtumų. Nustatyta, kad bendra žalingo elgesio prevencijos ir mokinių gyvenimo įgūdžių lygių dispersija paaiškina palyginti mažą kolegialaus mokyklos valdymo procentą, nors tarp miesto ir priemiesčio mokyklų pastebėta skirtumų.