Mokinių matematinės nuostatos: pritaikymas ir validumas Indonezijoje
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.147.11Pagrindiniai žodžiai:
matematinės nuostatos, patvirtinamoji faktorinė analizė, vidurinės mokyklos mokiniaiSantrauka
Esamos matematikos nuostatų vertinimo priemonės yra per ilgos, pasenusios arba pagrįstos tik vakarietiškomis imtimis. Tuo tikslu buvo parengtas ir patvirtintas specialiai Indonezijai skirtas vidurinio ugdymo matematikos nuostatų vertinimo klausimyno variantas (angl. ATMSE). Klausimynas matuoja keturias subskales: matematinę savivoką, matematikos vertę, pasitenkinimą matematika ir įgytus matematikos pasiekimus. Tyrime dalyvavo 502 dalyviai iš Indonezijos vidurinių mokyklų.
Keturių faktorių struktūros modelio validumas buvo įvertintas taikant patvirtinamąją faktorinę analizę. Kronbacho alfa ir omega koeficientai patvirtino veiksnių nuoseklumą, o konvergentinis ir diskriminantinis validumas nustatė reikšmingus ryšius tarp jų. Klausimynas yra tinkamas instrumentas mokinių matematinėms nuostatoms (angl. ATM) Indonezijoje vertinti. Nustatyta, kad klausimyne yra svarbiausių konstruktų, leidžiančių įvertinti mokinių vidurinio ugdymo matematines nuostatas. Tyrimas reikšmingas tuo, kad pateikta empirinių įrodymų, patvirtinančių Bloom taksonomijos teorijos pritaikymą mokinių mokymo perspektyvumui realizuoti ir galimybę savianalizės skalei sukurti, norint vertinti vidurinių mokyklų mokinių matematines nuostatas Indonezijoje. Be to, buvo naudota Rasch analizė ir Mplus, o tai leido
naujai pažvelgti į vidurinio ugdymo mokinių matematines nuostatas.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Suherman Suherman, Tibor Vidákovich

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.