Neoliberalios švietimo politikos ketinimų tyrimas: reformų poveikis mokytojų veikmei
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.143.4Pagrindiniai žodžiai:
neoliberalios švietimo reformos, mokytojų veikmė, sisteminis pasakojimas, bendrasis lavinimas, EstijaSantrauka
Neoliberalizmo paradigma turėjo didelę įtaką buvusioms Sovietų Sąjungos šalims, tokioms kaip Estija, o švietimo neoliberalizmo politika buvo siejama su mokytojų laisvės ribojimu. Kadangi neoliberalių reformų rezultatai yra giliai įsišakniję reformose, buvo sukurtas sisteminis pasakojimas, skirtas ištirti neoliberalizmo poveikį reformos struktūrai.
Devintojo dešimtmečio pabaigoje, kai sovietų valdžios struktūrų kontrolė pradėjo silpnėti, atsirado galimybė mokytojų veikmei atsirasti, ir mokytojų bendruomenė tuo pasinaudojo, kad pradėtų reformų švietimo srityje procesą. Spartūs pokyčiai, kurie tęsėsi ir atgavus nepriklausomybę, dominavo ir neoliberalioje politikoje, todėl iš prigimties gana ribojo mokytojų laisvę. Nepasitikėjimas buvusiais sovietmečiu mokytojais tik sustiprino atskaitomybės priemonių formavimąsi ir taip leido susiformuoti hierarchiniam švietimo modeliui, taigi ir pažeistų mokytojų veikmei.
Naujojo amžiaus pradžioje ėmė ryškėti dvejopas požiūris – atsižvelgiant į kelis tarptautinius testus, Estijos švietimo kokybė buvo puiki, vis dėlto tuo pat metu mokytojų pasitenkinimas darbu buvo labai žemas. Sisteminis pasakojimas rodo, kaip pastaraisiais metais problema tam tikru mastu buvo pripažinta reguliavimo lygmeniu ir buvo imtasi tam tikrų veiksmų siekiant mokytojų veikmės.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2021 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.