Turkų kultūros studijų poveikis Lietuvos universitetų studentų kultūriniam sąmoningumui ir tarpkultūriniams gebėjimams

Authors

  • Servet Çelik Karadeniz Technical University, Turkey
  • Aleksandr Ismailov Vytauto Didžiojo universitetas
  • Nuray Çaylak Recep Tayyip Erdoğan University, Turkey

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.62

Pagrindiniai žodžiai:

kultūra, tarpkultūris sąmoningumas, Lietuva, daugiakultūris, Turkija

Santrauka

Edukologijoje daug dėmesio skiriama tarpkultūriniams gebėjimams ir kultūriniam sąmoningumui ugdyti. Universitetuose laikomasi požiūrio, kad tai pasiekiama studijuojant svetimas kultūras, tačiau pasigendama tyrimų, ar tokie kursai tikrai ugdo tarpkultūrinius gebėjimus. Manydami, kad kultūros studijas pasirinkę besimokantieji gali turėti tam tikrų žinių apie kultūrą, šio tyrimo autoriai siekė ištirti studentų motyvaciją studijuoti kultūros dalykus ir ar studijų medžiaga padeda ugdyti studentų kultūrinį sąmoningumą. Tyrimas vykdytas viename Lietuvos universitetų pasitelkus turkų kultūros studijas; tyrimui pasirinkta paskaitos, skaitymas ir vaizdinės priemonės. Tyrimu siekta ištirti priežastis, kodėl studentai rinkosi šį kursą; jų požiūrį į kurso reikšmingumą; ir ar šis kursas praplėtė studentų tarpkultūrinius gebėjimus. Tyrime dalyvavo 50 studentų. Gauti duomenys atskleidė, kad kultūrinis sąmoningumas buvo viena iš svarbiausių priežasčių, lėmusių šio kurso pasirinkimą; susidomėjimas turkų kultūra buvo mažiau reikšmingas. Vertindami kurso reikšmingumą, studentai teigė, kad dėstytojas gerai išmanė savo dalyką ir tai padėjo plėsti jų kultūrinį sąmoningumą; tačiau jų entuziazmas domėtis studijų medžiaga buvo ribotas; respondentų nuomone, ji mažai siejosi su turkų tautos pažinimu. Vertindami kursą respondentai teigė, kad kursas praplėtė jų kultūrines žinias, o tarpkultūriniai gebėjimai buvo mažiau ugdomi. Todėl rekomenduojama, kad universitetai, organizuodami kultūros kursus, siektų juos personalizuoti, kviestų studijuojamos kultūros gimtąją kalbą vartojančius lektorius, naudotų vaizdo ir internetinių šaltinių studijų medžiagą, taip siekdami padėti studentams giliau suprasti studijuojamos kultūros pasaulėžiūrą ir įgyti daugiau patirties bendraujant su užsienio kultūros atstovais.

Author Biography

Servet Çelik, Karadeniz Technical University, Turkey

Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Education, Department of Foreign Language Education

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-12-02

Kaip cituoti

Çelik, S. ., Ismailov, A., & Çaylak, N. (2016). Turkų kultūros studijų poveikis Lietuvos universitetų studentų kultūriniam sąmoningumui ir tarpkultūriniams gebėjimams. Pedagogika / Pedagogy, 124(4), 216–231. https://doi.org/10.15823/p.2016.62

Numeris

Skyriai

Straipsniai