Proto negalią turinčių vaikų tėvų įgalinimas namų ir mokyklos partnerystei – ELIPDA ir PAT projektai

Authors

  • Eszter Salamon Tarptautinio tėvų švietimo asociacija, Europos mokyklų vadovų asociacija
  • Luca László Tarptautinio tėvų švietimo asociacija
  • Kathy Kikis-Papadakis Mokslo ir technologijų fondas, Elada

DOI:

https://doi.org/10.15823/su.2022.58.1

Pagrindiniai žodžiai:

Tėvai, Proto negalia, Įtrauktis, Bendradarbiavimas, Komunikacija

Santrauka

Europos socialinių teisių ramstyje teigiama, kad „kiekvienas turi teisę į kokybišką ir įtraukųjį švietimą, mokymąsi ir mokymąsi visą gyvenimą, kad išlaikytų ir įgytų įgūdžių, leidžiančių visapusiškai dalyvauti visuomenės gyvenime ir sėkmingai pereiti į darbo rinką“. Pagrindinis visų Europos Sąjungos švietimo politikos pastangų akcentas buvo visų žmonių sėkminga įtrauktis. JT žmonių su negalia teisių konvencija (CRPD) ir JT vaiko teisių konvencija (UNCRC) kartu apibrėžia teises ir neįgalių vaikų tėvų pareigas, kartu aiškiai nurodant visuomenės veikėjų pareigas. Konferencijoje pristatyti ELPIDA ir Tėvystės kartu (PAT) projektų tyrimų rezultatai padėjo suprasti Lietuvos Respublikos gebėjimų ugdymo poreikius. Proto negalią turinčių vaikų tėvai ir su jais bendradarbiaujantys specialistai taip pat prisideda prie valstybės veikėjų atsakomybės apibrėžimo. Abu projektai buvo skirti skirtingų amžiaus grupių vaikams, taigi ir skirtingiems poreikiams. Įrodymais pagrįstas ELPIDA projektas buvo pasirinktas „Zero Award 2020“ apdovanojimui.

Atsisiuntimai

Download data is not yet available.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-01-16

Kaip cituoti

Salamon, E., László, L., & Kikis-Papadakis, K. (2023). Proto negalią turinčių vaikų tėvų įgalinimas namų ir mokyklos partnerystei – ELIPDA ir PAT projektai. Social Education / Socialinis Ugdymas, 58(2), 6–22. https://doi.org/10.15823/su.2022.58.1

Numeris

Skyriai

ĮGALINIMAS KOMPETENCIJOMIS GRĮSTAME UGDYME