Proto negalią turinčių vaikų tėvų įgalinimas namų ir mokyklos partnerystei – ELIPDA ir PAT projektai
DOI:
https://doi.org/10.15823/su.2022.58.1Pagrindiniai žodžiai:
Tėvai, Proto negalia, Įtrauktis, Bendradarbiavimas, KomunikacijaSantrauka
Europos socialinių teisių ramstyje teigiama, kad „kiekvienas turi teisę į kokybišką ir įtraukųjį švietimą, mokymąsi ir mokymąsi visą gyvenimą, kad išlaikytų ir įgytų įgūdžių, leidžiančių visapusiškai dalyvauti visuomenės gyvenime ir sėkmingai pereiti į darbo rinką“. Pagrindinis visų Europos Sąjungos švietimo politikos pastangų akcentas buvo visų žmonių sėkminga įtrauktis. JT žmonių su negalia teisių konvencija (CRPD) ir JT vaiko teisių konvencija (UNCRC) kartu apibrėžia teises ir neįgalių vaikų tėvų pareigas, kartu aiškiai nurodant visuomenės veikėjų pareigas. Konferencijoje pristatyti ELPIDA ir Tėvystės kartu (PAT) projektų tyrimų rezultatai padėjo suprasti Lietuvos Respublikos gebėjimų ugdymo poreikius. Proto negalią turinčių vaikų tėvai ir su jais bendradarbiaujantys specialistai taip pat prisideda prie valstybės veikėjų atsakomybės apibrėžimo. Abu projektai buvo skirti skirtingų amžiaus grupių vaikams, taigi ir skirtingiems poreikiams. Įrodymais pagrįstas ELPIDA projektas buvo pasirinktas „Zero Award 2020“ apdovanojimui.
Atsisiuntimai
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2023 Socialinis ugdymas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.