Leisk man papasakoti tau: „tylių knygų“ patirtis ankstyvojo raštingumo kontekste

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.137.10

Pagrindiniai žodžiai:

ankstyvoji vaikystė, raštingumas, tylios knygos, savarankiškas skaitymas, kokybinis tyrimas

Santrauka

Ankstyvasis raštingumas yra vienas iš svarbiausių kalbos įgūdžių ugdymo ankstyvojoje vaikystėje tyrimų aspektų. Šiame straipsnyje daugiausia dėmesio skiriama vaikų skaitymo motyvacijai mokykloje ir šeimoje bei „tylių knygų“ (angl. Silent Books) – paveikslėlių knygų be teksto – eksperimentui, kuris buvo atliktas su 27 darželio vaikais iš Sevilijos (Ispanija). Taikydami kokybinę etnografijos metodologiją, paremtą multimodaline analize (Kress & Van Leeuwen, 2001), mes nagrinėjame grupei, sudarytai iš penkių mokinių, duotų „tylių knygų“ savarankišką skaitymą klasėje ir namuose. Pagrindinis tyrimo tikslas yra stebėti, ar „tylių knygų“ naudojimas gali paskatinti aktyvesnį vaikų dalyvavimą tiek klasėje, tiek jų šeimoje. Dėl šios priežasties tyrimas vykdomas ir analizuojami jo rezultatai pristatant „tylias knygas“ darželio ugdymo centre.
Tyrimo rezultatų analizė atskleidžia ne tik staigų motyvacijos į knygą, kaip objektą, padidėjimą, bet taip pat daugelio kognityvinių funkcijų, susijusių su ypatingu dėmesiu žodinei kalbos plėtrai, suaktyvėjimą.
Mūsų tyrimo išvados rodo poreikį skatinti savarankišką ikonografinį skaitymą kūdikiams, kaip skaitymo veiksmą ir kaip veiksmingą įrankį susiduriant su naujomis XXI amžiaus rašymo bei skaitymo formomis.

Author Biographies

Elena Guichot-Muñoz, Sevilijos universitetas

Elena Guichot Muñoz turi Ispanijos filologijos laipsnį ir daktaro laipsnį Sevilijos universitete. Ji yra Sevilijos universiteto Edukologijos fakulteto kalbos ir literatūros didaktikos ir integruotos filologijos srities profesorė. Paskutinės jos tyrimų kryptys yra susijusios su komunikacijos, literatūros ir kultūros, kaip socialinės ir švietimo mediacijos, analize. Taip pat nagrinėjami tarpdalykiniai meniniai santykiai, kaip būdas integruoti humanistinę sferą mokykloje. Aš dalyvavau valstybiniuose ir Europos konkurencingumo tyrimo projektuose, tokiuose kaip: „Raštingumas kaip socialinė praktika kūdikių ir pradiniame ugdyme (5–7 metai): intervencijos į vaikus, kuriems gresia socialinė atskirtis, tyrimas ir projektavimas miesto kontekste“, arba Europos Projektas QUAMMELOT / Nepilnamečių migrantų švietimo ir mokymosi kvalifikacija Atvira prieiga. Ji yra publikavusi prestižiniuose leidybos leidiniuose, tokiuose kaip „Oktaedras“, „Síntesis“ ar „Dyckinsonas“. Ji vykdė tyrimų viešnagę Paryžiuje-Sorbonoje (Paryžius IV), San Marcos nacionaliniame universitete (Lima), Cuenkos saleziečių politechniniame universitete (Ekvadoras) ir Palacky universitete Olomouc

Giulia De Sarlo, Sevilijos universitetas

Ispanijos filologijos mokslų daktarė iš Sevilijos universiteto, 2013 m. Nepaprastoji daktaro premija, Giulia De Sarlo yra to paties universiteto Edukologijos fakulteto Kalbų didaktikos ir integruotos filologijos katedros profesorė. Tarp jo naujausių tyrimų krypčių yra skaitymo animacija vaikui ir pradiniame etape, kalbinė ir emocinė vaikystės raida, iliustruoto albumo istorija, ankstyvasis raštingumas ir dėmesys kalbų mokymo įvairovei. ir literatūra Jis yra paskelbęs daugybę apimties ir mokslo žurnalų tyrimų bei dalyvavęs keliose tarptautinėse konferencijose. Jo monografija „Moterų oda“. „Trujillista“ diktatūros perrašymai 90-ųjų dominikonų grožinėje literatūroje buvo apdovanoti „Mūsų Amerikos“ apdovanojimu 2014 m.

Elena Ledesma Gobea, Sevilijos universitetas

Elena Ledesma Gobea turi ankstyvojo vaikų ugdymo laipsnį ir šiuo metu studijuoja edukologijos psichologijos magistro ir doktorantūros studijas Sevilijos universiteto Edukologijos fakultete. Jos pagrindinės tyrimų kryptys yra raštingumo procesai pradinėje stadijoje ir santykiai tarp animacijos mokykloje ir skaitymo. Jis taip pat tiria raštingumą šeimos kontekste.

Atsisiuntimai

Publikuota

2020-06-04

Kaip cituoti

Guichot-Muñoz, E., De Sarlo, G., & Ledesma Gobea, E. (2020). Leisk man papasakoti tau: „tylių knygų“ patirtis ankstyvojo raštingumo kontekste. Pedagogika / Pedagogy, 137(1), 176–192. https://doi.org/10.15823/p.2020.137.10

Numeris

Skyriai

Straipsniai