Rizominio ugdymo navigavimas anglų kalbos pamokose: naratyvinis žvilgsnis į mokytojų patirtį

Authors

  • Aida Kairienė Klaipeda University
  • Natalija Mažeikienė Vytautas Magnus University

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2025.158.1

Pagrindiniai žodžiai:

rhizo-curriculum, rhizomatic learning, Deleuzian-Guattarian approach, English foreign language classroom, English foreign language (EFL), narrative inquiry, narrative analysis

Santrauka

Tyrimo tikslas – atskleisti, kaip vidurinių mokyklų anglų kalbos mokytojai pritaiko rizominio ugdymo turinį užsienio kalbų pamokose. Taikant naratyvinį tyrimą, mokytojų pasakojimai atskleidžia anglų kalbos mokymo ir mokymosi ypatumus bei rizominio ugdymo turinio įgyvendinimo aspektus. Rezultatai rodo, kad mokytojai veikia kaip pagrindinės ugdymo
proceso figūros, atlikdami ne tik patarėjų, bet ir moksleivių edukacinių bendrakeleivių bei
pagalbininkų vaidmenis. Mokinių įsitraukimas į ugdymo turinio kūrimą tampa svarbiu rizominio ugdymo mikropolitiniu veiksniu, kuris atveria naujus mokymosi kelius. Individualus mokymosi proceso supratimas kiekvieno mokinio kontekste prisideda prie ugdymo kokybės. 
Įgyvendindami rizominio ugdymo turinį, mokytojai išlaiko pusiausvyrą tarp suplanuoto ir įgyvendinto ugdymo turinio. Viena vertus, jie suteikia mokiniams laisvę išreikšti savo mintis, kita vertus, stengiasi laikytis taisyklių ir reikalavimų. Šis tyrimas demonstruoja naujus anglų kalbos didaktikos metodus, kurie yra naudingi ne tik mokytojams ir tyrėjams, bet ir filologijos srities pedagogų rengimo procese. Taigi, norint pasiekti veiksmingo rizominio mokymosi už mokyklos ribų integravimo į formalųjį ugdymą, būtina keisti mokymo programų politiką, tobulinti mokytojų profesinę kvalifikaciją, jų supratimą, pasitikėjimą savimi ir gebėjimus dirbti pagal nelinijinius, negriežtus mokymo ir mokymosi metodus.

Author Biographies

Aida Kairienė, Klaipeda University

Aida Kairienė yra socialinių mokslų srities edukologijos mokslų daktarė. Mokslo sritis: Edukologija. mokslų sritis: edukologija. Dirba Klaipėdos universitete podoktorantūros stažuotoja. Moksliniai interesai: rizomatinis anglų kalbos mokymasis, mikropolitika, postkokybiniai tyrimai.

Natalija Mažeikienė, Vytautas Magnus University

Prof. dr. Natalija Mažeikienė

Natalija Mažeikienė yra socialinių mokslų srities edukologijos krypties daktarė.

Jos moksliniai interesai apima mokymo programų kūrimą, švietimo inovacijas ir strategijas, formaliojo ir neformaliojo mokymosi sąsajas, tarpkultūrinį ir įtraukųjį ugdymą, kokybinių tyrimų metodologiją.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-10-03

Kaip cituoti

Kairienė, A., & Mažeikienė, N. (2025). Rizominio ugdymo navigavimas anglų kalbos pamokose: naratyvinis žvilgsnis į mokytojų patirtį. Pedagogika, 158(2), 5–28. https://doi.org/10.15823/p.2025.158.1

Numeris

Skyriai

Straipsniai