Rizominio ugdymo navigavimas anglų kalbos pamokose: naratyvinis žvilgsnis į mokytojų patirtį
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.158.1Pagrindiniai žodžiai:
rhizo-curriculum, rhizomatic learning, Deleuzian-Guattarian approach, English foreign language classroom, English foreign language (EFL), narrative inquiry, narrative analysisSantrauka
Tyrimo tikslas – atskleisti, kaip vidurinių mokyklų anglų kalbos mokytojai pritaiko rizominio ugdymo turinį užsienio kalbų pamokose. Taikant naratyvinį tyrimą, mokytojų pasakojimai atskleidžia anglų kalbos mokymo ir mokymosi ypatumus bei rizominio ugdymo turinio įgyvendinimo aspektus. Rezultatai rodo, kad mokytojai veikia kaip pagrindinės ugdymo
proceso figūros, atlikdami ne tik patarėjų, bet ir moksleivių edukacinių bendrakeleivių bei
pagalbininkų vaidmenis. Mokinių įsitraukimas į ugdymo turinio kūrimą tampa svarbiu rizominio ugdymo mikropolitiniu veiksniu, kuris atveria naujus mokymosi kelius. Individualus mokymosi proceso supratimas kiekvieno mokinio kontekste prisideda prie ugdymo kokybės.
Įgyvendindami rizominio ugdymo turinį, mokytojai išlaiko pusiausvyrą tarp suplanuoto ir įgyvendinto ugdymo turinio. Viena vertus, jie suteikia mokiniams laisvę išreikšti savo mintis, kita vertus, stengiasi laikytis taisyklių ir reikalavimų. Šis tyrimas demonstruoja naujus anglų kalbos didaktikos metodus, kurie yra naudingi ne tik mokytojams ir tyrėjams, bet ir filologijos srities pedagogų rengimo procese. Taigi, norint pasiekti veiksmingo rizominio mokymosi už mokyklos ribų integravimo į formalųjį ugdymą, būtina keisti mokymo programų politiką, tobulinti mokytojų profesinę kvalifikaciją, jų supratimą, pasitikėjimą savimi ir gebėjimus dirbti pagal nelinijinius, negriežtus mokymo ir mokymosi metodus.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Aida Kairienė, Natalija Mažeikienė

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.