Mokyklinio gyvenimo kokybė pagrindinėje mokykloje: mokinių suvokimas

Authors

  • Marija Buterin Mičić University of Zadar, Croatia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2019.134.9

Pagrindiniai žodžiai:

mokiniai, mokyklinis gyvenimas, pagrindinė mokykla, mokinių suvokimas

Santrauka

Svarstymai apie neakademinio ugdymo svarbą dažnai skatina diskusijas apie mokinių išgyvenimų ir jausmų, susijusių su įvairiais mokyklos gyvenimo aspektais, kokybę. Šio tyrimo tikslas – įvertinti mokinių suvokimą apie mokyklinio gyvenimo kokybę. Mokinių duomenys buvo renkami ir analizuojami pagal lytį, klasę ir pasiekimus mokykloje. Tyrimo imtį sudarė 433 penktų – aštuntų klasių mokiniai. Duomenys buvo surinkti atliekant anketinę apklausą raštu. Nustatyta, kad mokiniai pateikia neutralų savo suvokimo apie mokymąsi mokykloje, kaip apie sudėtingą ir malonų procesą, vertinimą, tačiau palyginti teigiamai vertina kitus specifinius mokyklinio gyvenimo aspektus (mokymosi aktualumą; savitarpio santykius su mokytoju, mokiniais ir kitais žmonėmis mokykloje; mokyklinės kompetencijos svarbą). Mokyklinio gyvenimo kokybės vertinimo skirtumai analizuoti atsižvelgiant į mokinių lytį, klasę ir pasiekimus mokykloje. Nustatyta, kad mergaitės statistiškai reikšmingai palankiau vertina mokyklinės kompetencijos svarbą nei berniukai. Be to, mergaitėms geriau sekasi mokyklinėse veiklose. Nustatyti statistiškai reikšmingi skirtumai tarp bendro pasitenkinimo mokykla ir suvokimo apie specifinius mokyklinio gyvenimo aspektus, atsižvelgiant į klasę ir pasiekimus mokykloje, kuriuos labiau teigiamai vertina jaunesniųjų klasių moksleiviai bei mokiniai, turintys geresnių mokyklinių pasiekimų.

Author Biography

Marija Buterin Mičić, University of Zadar, Croatia

Department of Pedagogy, University of Zadar, Croatia

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-10-18

Kaip cituoti

Buterin Mičić, M. (2019). Mokyklinio gyvenimo kokybė pagrindinėje mokykloje: mokinių suvokimas. Pedagogika / Pedagogy, 134(2), 135–150. https://doi.org/10.15823/p.2019.134.9

Numeris

Skyriai

Straipsniai