Muzikos mokytojo kompetencijos XXI amžiuje

Authors

  • Jelena Davidova Daugavpils University, Latvia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2019.134.6

Pagrindiniai žodžiai:

muzikos mokytojų kompetencijos, požiūriai ir principai šiuolaikinės muzikos mokyme, muzikos mokytojų rengimo prioritetai

Santrauka

Straipsnyje atskleidžiamos muzikos mokytojo kompetencijos ir mokymo problemos daugiakultūrėje visuomenėje, kur svarbiu aspektu tampa paties asmens pasikeitimas – jo požiūris, aplinka, kultūrinis bendradarbiavimas, taip pat jo veiklos pobūdis bei kitos veiklos. Šių problemų sprendimo ieškojimas būtinas ne tik pedagoginiu požiūriu: reikia rimtų tarpdisciplininių tyrimų, kuriuose dalyvautų psichologai, sociologai, neurofiziologai ir kiti specialistai.
Pagrindiniai šio straipsnio klausimai: kokie prioritetai norint gerinti muzikinio ugdymo kokybę XXI amžiuje; kokios yra muzikos mokytojo pagrindinės kompetencijos.
Tyrimo tikslas – apibūdinti muzikos mokytojo kompetencijų gerinimo tendencijas ir prioritetus XXI amžiuje.
Kompetentingų muzikos mokytojų mokymo procesas turėtų būti sutelktas į šiuos aspektus:
- teigiamų santykių kūrimas;
- metakognityvinio sąmoningumo ugdymas;
- reflektavimas ir gebėjimas pritaikyti praktiką konkrečioje kultūrinėje ir pedagoginėje aplinkoje;
- bendradarbiavimas įvairiais lygmenimis;
- naujų technologijų naudojimas;
- tarpdisciplininis požiūris į muzikos mokymo programą;
- eksperimentavimas ir naujovių kūrimas.
XXI amžiaus muzikos mokytojų rengime svarbūs tampa šie veiksniai: mokymasis, komandos kūrimas, naujų informacinių technologijų įgūdžių ugdymas, nauji kūrybiškumo ir naujovių skatinimo būdai. Individualus, bendradarbiaujantis ir projektinis mokymasis – tai raktas į tokį augimą. Svarbiausia muzikos mokytojo misija – puoselėti pasitikėjimą, atvirumą bei atsidavimą mokiniams.

Author Biography

Jelena Davidova, Daugavpils University, Latvia

Faculty of Education and Management, Daugavpils University, Latvia

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-10-18

Kaip cituoti

Davidova, J. (2019). Muzikos mokytojo kompetencijos XXI amžiuje. Pedagogika / Pedagogy, 134(2), 99–108. https://doi.org/10.15823/p.2019.134.6

Numeris

Skyriai

Straipsniai