Muzikos mokytojo kompetencijos XXI amžiuje
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.134.6Pagrindiniai žodžiai:
muzikos mokytojų kompetencijos, požiūriai ir principai šiuolaikinės muzikos mokyme, muzikos mokytojų rengimo prioritetaiSantrauka
Straipsnyje atskleidžiamos muzikos mokytojo kompetencijos ir mokymo problemos daugiakultūrėje visuomenėje, kur svarbiu aspektu tampa paties asmens pasikeitimas – jo požiūris, aplinka, kultūrinis bendradarbiavimas, taip pat jo veiklos pobūdis bei kitos veiklos. Šių problemų sprendimo ieškojimas būtinas ne tik pedagoginiu požiūriu: reikia rimtų tarpdisciplininių tyrimų, kuriuose dalyvautų psichologai, sociologai, neurofiziologai ir kiti specialistai.
Pagrindiniai šio straipsnio klausimai: kokie prioritetai norint gerinti muzikinio ugdymo kokybę XXI amžiuje; kokios yra muzikos mokytojo pagrindinės kompetencijos.
Tyrimo tikslas – apibūdinti muzikos mokytojo kompetencijų gerinimo tendencijas ir prioritetus XXI amžiuje.
Kompetentingų muzikos mokytojų mokymo procesas turėtų būti sutelktas į šiuos aspektus:
- teigiamų santykių kūrimas;
- metakognityvinio sąmoningumo ugdymas;
- reflektavimas ir gebėjimas pritaikyti praktiką konkrečioje kultūrinėje ir pedagoginėje aplinkoje;
- bendradarbiavimas įvairiais lygmenimis;
- naujų technologijų naudojimas;
- tarpdisciplininis požiūris į muzikos mokymo programą;
- eksperimentavimas ir naujovių kūrimas.
XXI amžiaus muzikos mokytojų rengime svarbūs tampa šie veiksniai: mokymasis, komandos kūrimas, naujų informacinių technologijų įgūdžių ugdymas, nauji kūrybiškumo ir naujovių skatinimo būdai. Individualus, bendradarbiaujantis ir projektinis mokymasis – tai raktas į tokį augimą. Svarbiausia muzikos mokytojo misija – puoselėti pasitikėjimą, atvirumą bei atsidavimą mokiniams.