Pradinio ugdymo studijų programos studentų moksliniais tyrimais grįsto mokymosi įgyvendinimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.134.5Pagrindiniai žodžiai:
moksliniai tyrimai ir akademinio rašymo įgūdžiai, moksliniais tyrimais grįstas mokymasis, mokslinis straipsnisSantrauka
Pradinio ugdymo studijų programos absolventams sunku rašyti mokslinius straipsnius pagal reikalavimus, kurie yra nustatyti nacionaliniu mastu akredituotuose arba geros reputacijos tarptautiniuose žurnaluose. Indonezijos kvalifikacijų sąrangoje vienas iš reikalavimų, numatytų baigiant studijas, yra publikacija žurnale. Šiuo moksliniu tyrimu siekiama išnagrinėti, kaip tyrimais grįstas mokymasis padeda studentams ugdyti mokslinių tyrimų įgūdžius ir rašyti mokslinius straipsnius bei suvokti pagrindines mokslo sąvokas. Tai eksperimentinis vienkartinio atvejo tyrimo projektas, kuriame dalyvavo septyni pagrindinio ugdymo studijų programos magistrantai. Studentams buvo suformuluota užduotis – susipažinti su literatūra, parengti mokslinio tyrimo pasiūlymą, sukurti priemones, rinkti duomenis, juos analizuoti ir parašyti ataskaitą bei mokslinį straipsnį. Naudotos tokios tyrimo priemonės: interviu, klausimynas, pasiūlymų vertinimo bei straipsnio vertinimo lapai. Rezultatas rodo, kad studentų gebėjimai pagerėjo, bet jie vis tiek susiduria su nuolatiniais sunkumais kiekvienu publikuojamų mokslinių straipsnių rašymo etapu. Vis dėlto tam tikri aspektai, pavyzdžiui, įvadas, diskusija ir išvados, dar turi būti tobulinami. Šie trūkumai nustatomi dėl literatūros šaltinių, patvirtinančių mokslinių tyrimų būtinumą ir naujumą, stokos. Norint to išvengti būtina įgyvendinti moksliniais tyrimais grįstą mokymąsi, kuris yra svarbus ne tik baigiamajame pradinio ugdymo studijų etape, bet taip pat ir kituose kursuose.