Pedagoginės intervencijos, skirtos mokinių matematiniam raštingumui gerinti: sisteminė literatūros apžvalga

Authors

  • Patrisius Afrisno Udil Indonesia University of Education
  • Dadan Dasari Indonesia University of Education
  • Elah Nurlaelah Indonesia University of Education

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2025.158.2

Pagrindiniai žodžiai:

matematinis raštingumas, pedagoginės intervencijos, mokymo metodai, pedagoginis modelis, mokymo priemonės

Santrauka

Ši sisteminė literatūros apžvalga analizuoja 30 empirinių tyrimų, kuriuose pristatomos
pedagoginės intervencijos, skirtos Indonezijos mokinių matematiniam raštingumui gerinti.
Sisteminėje apžvalgoje išskiriami keturi pagrindiniai aspektai: tyrimų tendencijos, tyrimų tikslai, pedagoginių intervencijų tipai ir ypatybės bei mokytojų vaidmenys. Duomenys buvo paimti iš Scopus, Science Direct, ERIC, AIP Publishing ir IOP Science duomenų bazių. Rezultatai rodo, kad tyrimų skaičius didėja, vyrauja kiekybiniai metodai, orientuoti į išmatuojamą poveikį. Dauguma intervencijų, ypač susietos su geometrijos ir matavimo temomis, buvo įgyvendintos vidurinėse mokyklose. Vis dėlto tyrimai tebėra geografiškai nevienodai pasiskirstę, net 67 proc. jų buvo atlikta Javoje. Apžvelgtuose tyrimuose buvo nustatyti trys pagrindiniai tyrimo tikslai: pedagoginių intervencijų veiksmingumo vertinimas, mokomosios medžiagos/modelių kūrimas ir matematinio raštingumo po intervencijos analizė. Ši sisteminė apžvalga atskleidžia šešis pagrindinius pedagoginių intervencijų tipus: pedagoginiai modeliai, mokymo metodai, mokymo strategijos, IKT grįstos mokymo priemonės, kontekstiniai pratybų sąsiuviniai ir mokymo medžiaga. Kiekviena intervencija turi unikalių savybių, kurios padeda ugdyti mokinių matematinį raštingumą. Be to, šioje sisteminėje apžvalgoje taip pat nagrinėjami šeši pagrindiniai mokytojų vaidmenys kuriant ir įgyvendinant pedagogines intervencijas, skirtas mokinių matematiniam raštingumui gerinti.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-10-03

Kaip cituoti

Udil, P. A., Dasari, D., & Nurlaelah, E. (2025). Pedagoginės intervencijos, skirtos mokinių matematiniam raštingumui gerinti: sisteminė literatūros apžvalga. Pedagogika, 158(2), 29–59. https://doi.org/10.15823/p.2025.158.2

Numeris

Skyriai

Straipsniai