Naujas komandinis probleminio mokymosi modelis slaugos studentų savarankiškumui stiprinti: jo plėtojimas ir validumas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.157.3Pagrindiniai žodžiai:
savarankiškumas, probleminis mokymasis, klinikinis slaugos ugdymas, komandinis mokymasSantrauka
Šio tyrimo tikslas – sukurti ir patvirtinti studentų probleminio mokymosi modelį (angl. PBL) ir komandinio mokymo metodą, siekiant klinikinės praktikos metu motyvuoti slaugos studentus mokytis savarankiškai. Šioje situacijoje išryškėja teoriškai išmoktų dalykų praktinio pritaikymo spraga, kurią ir siekiama išspręsti šiuo tyrimu. Tai yra neatidėliotinas atsakas į neatidėliotiną raginimą taikyti inovatyvias slaugos ugdymo strategijas, susiejančias mokymąsi
su klinikiniu darbu praktikoje, akcentuojant savarankiškų ir kompetentingų sveikatos priežiūros specialistų ugdymą. Tyrime taikyti mišrūs metodai ir kvazieksperimentinis dizainas. Tyrime dalyvavo keturių Indonezijos slaugos mokyklų 160 slaugos studentų, 20 klinikinių instruktorių ir 10 akademinių dėstytojų. Iš viso 16 mėnesių buvo vykdomos integruotos intervencijos, kurių metu dalyviai buvo įdarbinti taikant savarankiškumo skalę, klinikinės
veiklos vertinimą, tikslinių grupių diskusijas ir pusiau struktūruotus interviu. Rezultatai parodė, kad PBL ir komandinio mokymo derinys duoda vadinamąjį „dvigubo rezonanso efektą“, t. y. akademinė ir klinikinė perspektyvos palaiko viena kitą stiprindamos studentų savarankiškumą ir klinikinę kompetenciją. Šis novatoriškas metodas yra geras naujas slaugos mokymo modelis, skatinantis vidinę motyvaciją ir profesinį augimą. Integruoti pedagoginiai metodai yra konkretus pagrindas slaugos studentų savarankiškumui ir klinikinei kompetencijai stiprinti.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2025 Rhona Sandra, Firman Firman, Abdul Razak, Ciptro Handrianto

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.