Universiteto studentų autonomijos, akademinio atsparumo ir elgesio sąsajų testavimas: struktūrinių lygčių modeliavimo metodas

Authors

  • Le Trung Kien Nam Can Tho University
  • Duong Minh Tuan Nam Can Tho University

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2025.157.5

Pagrindiniai žodžiai:

besimokančiojo autonomija, akademinis atsparumas, elgesys, aukštųjų mokyklų studentai

Santrauka

Šiuo tyrimu buvo siekiama ištirti besimokančiojo autonomijos (angl. LA), akademinio atsparumo (angl. AR) ir aukštųjų mokyklų studentų elgesio (angl. BE) ryšį. Konkrečiai buvo nagrinėjama, kokią įtaką studentų elgesiui turi mokymosi savarankiškumas (angl. IL) ir mokymosi įpročiai (angl. SH), kaip besimokančiojo autonomijos sudedamosios dalys, kartu su apsisprendimu (angl. SD) ir gebėjimu prisitaikyti (angl. AD), kaip akademinio atsparumo
aspektais. Šiame tyrime taip pat buvo nagrinėjamas tarpinis besimokančiojo autonomijos ir aukštųjų mokyklų elgesio sąsajos akademinio atsparumo vaidmuo. Naudojant internetinį klausimyną, duomenys surinkti iš įvairių Vietnamo universitetų. Tyrime dalyvavo 549 studentai. Remiantis koreliaciniu modeliu, surinktiems duomenims analizuoti taikytas struktūrinių lygčių modeliavimo metodas. Tyrimo rezultatai parodė, kad mokymosi savarankiškumas ir apsisprendimas turėjo reikšmingą poveikį aukštųjų mokyklų studentų elgesiui, o mokymosi įpročiai ir gebėjimas prisitaikyti neturėjo reikšmingo poveikio. Be to, mokymosi savarankiškumas buvo teigiamai susijęs ir su apsisprendimu, ir su gebėjimu prisitaikyti. Nors mokymosi įpročiai buvo susiję su apsisprendimu, vis dėlto apsisprendimas neturėjo reikšmingo ryšio su gebėjimu prisitaikyti. Be to, koreliacinių ryšių analizė atskleidė, kad akademinis atsparumas iš dalies veikia mokymosi savarankiškumą ir studentų elgesio tarpusavio ryšį. Vis dėlto akademinis atsparumas nepadėjo nustatyti mokymosi įpročių ir studentų elgesio ryšio.

Author Biographies

Le Trung Kien, Nam Can Tho University

Mr. Le Trung Kien is a lecturer of English at Nam Can Tho University, Vietnam. He is passionate about teaching practices, thereby finding ways to improve his students’ learning engagement and experiences. He has actively involved in helping students develop soft skills and English-speaking skills via extra-curricular activities. His main research interests revolve around educational psychology, student engagement, ICT literacy in education and graduate employability.

Duong Minh Tuan, Nam Can Tho University

Duong Minh Tuan is the vice dean of the Faculty of Foreign Languages at Nam Can Tho University, Vietnam. He holds a Master’s degree in Principles and Methods in English Language Education. His research interests include English language teaching and learning, educational psychology, and technology-enhanced learning in higher education.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-04-22

Kaip cituoti

Trung Kien, L., & Tuan, D. M. (2025). Universiteto studentų autonomijos, akademinio atsparumo ir elgesio sąsajų testavimas: struktūrinių lygčių modeliavimo metodas. Pedagogika, 157(1), 92–108. https://doi.org/10.15823/p.2025.157.5

Numeris

Skyriai

Straipsniai