Probleminis mokymasis taikant autentišką vertinimą: mokinių pažintiniai ir kūrybinio mąstymo gebėjima
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2024.156.3Pagrindiniai žodžiai:
probleminis mokymasis (angl. PBL), autentiškas vertinimas, mokinių kognityvinis ir kūrybinis mąstymasSantrauka
Pastebima, kad iki šiol mokiniai vis dar aktyviai neįtraukiami į mokymosi procesą, todėl jie įsimena tik teoriją, jos giliai nesuvokdami bei kūrybiškai neįgalindami. Tyrimo tikslas – nustatyti integruoto probleminio mokymosi (angl. PBL) autentiško vertinimo poveikį mokinių kognityviniam ir kūrybiniam mąstymui. Taikomas tyrimo metodas – eksperimentas. Tyrime atliekamas vienos mokinių grupės testas prieš tyrimą ir testas po tyrimo. Tiriamiesiems atrinkti taikoma tikslinė atranka. Tyrime dalyvavo Nusantara Indah Sintango vidurinės mokyklos (Indonezija) XII klasės mokiniai. Kaip vertinimo priemonė buvo pateikiami testo klausimai. Buvo atlikta duomenų analizė taikant aprašomosios statistikos metodus. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad rodiklis C1 (supratimas) turėjo didžiausią vidutinę reikšmę tiek prieš testą, tiek po testo, o rodiklis C6 (kūryba) – mažiausią. Didžiausia kūrybinio mąstymo rodiklio reikšmė yra gebėjimas sklandžiai mąstyti tiek prieš testą, tiek po testo, o mažiausias rodiklis – gebėjimas detalizuoti. Be to, kognityvinių hipotezių tikrinimo rezultatų p reikšmė <0,05 (0,000 <0,05). Tikrinant kūrybinio mąstymo hipotezę, p reikšmė <0,05 (0,000 <0,05), o tai rodo, kad yra statistiškai reikšmingų skirtumų prieš testą ir po testo. Iš to daroma išvada, kad integruotas autentiško vertinimo PBL modelis turi didelę įtaką mokinių kognityviniam ir kūrybiniam mąstymui.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2024 Hilarius Jago Duda, Dwi Cahyadi Wibowo, Nyayu Yayu Suryani, Munawar Toharudin, Jumardi Budiman

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.