Situacinis mokymasis ir mokytojo tapatumas: Malaizijos būsimųjų anglų kalbos mokytojų praktikos patirties įžvalgos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.158.4Pagrindiniai žodžiai:
mokytojo tapatumo formavimas, užsienio kaip antrosios kalbos (anglų kalbos) mokytojų rengimas, situacinio mokymosi teorija, Malaizijos mokytojų rengimas, praktinė patirtisSantrauka
Šio tyrimo tikslas – atskleisti Malaizijos būsimųjų anglų kalbos, kaip antrosios užsienio kalbos (angl. Teaching English as a second language, TESL), mokytojų (angl. Preservise teachers, PST) profesinio tapatumo formavimąsi praktikos metu, taikant situacinio mokymosi teoriją (angl. Situated learning theory, SLT). Tyrime dalyvavo 18 būsimųjų anglų kalbos mokytojų. Šis tyrimas atskleidė penkias pagrindines temas: 1) entuziazmas ir šeimos parama renkantis karjerą; 2) kultūriškai įsišaknijusi mentorystė; 3) refleksyvioji praktika ir nuolatinis tobulėjimas; 4) klasės valdymas ir 5) poreikis įgyti daugiau praktinės patirties. Būsimųjų mokytojų tapatumo formavimąsi lėmė asmeninės pažiūros, kultūriniai lūkesčiai ir aktyvus dalyvavimas praktikos bendruomenėse. Mentoriai atliko mokymo vadovų vaidmenį kultūriniame kontekste; jie formavo būsimųjų mokytojų požiūrį į savo vaidmenį ir skatino refleksiją, kuri sukėlė pasikeitimus nuo formalių reikalavimų iki prasmingo savęs auginimo. Iššūkiai klasėje, ypač kaimo ir daugiakultūrėje aplinkoje, parodė teorijos ir praktikos atotrūkį. Tyrimo rezultatai rodo, kad mokytojų rengimo programose turėtų būti įtrauktas kultūriškai jautrus mentoriavimas ir struktūruotos refleksijos veiklos. Tokios pastangos atliepia ketvirtąjį tvaraus vystymosi tikslą, kuriuo siekiama užtikrinti kokybišką švietimą rengiant būsimuosius mokytojus, kad jie gebėtų atitikti įvairius besimokančiųjų poreikius.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Yee Von Wong, Seong Pek Lim

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.





