Studentų įsivertinimo įgūdžių stiprinimas mokytojų rengimo procese
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.158.5Pagrindiniai žodžiai:
studentų įsivertinimas, mokytojų rengimas, įsivertinimo kriterijai, įsivertinimo valdymasSantrauka
Šiame tyrime atskleidžiamas studentų įsivertinimo efektyvumas kaip pagrindinė mokymosi prieiga rengiant mokytojus. Didžiausias dėmesys skiriamas pedagogikos studentų įsitraukimui
į formuojamąsias įsivertinimo praktikas bei jų supratimui apie savęs vertinimą. Tyrime, kuris vyko nuo vasario iki gegužės pabaigos, dalyvavo 73 antro kurso studentai ir 58 ketvirto kurso studentai. Šiame tyrime buvo naudojamas kokybinis tyrimų dizainas ir netikimybinė atranka – patogioji atranka. Dėmesys buvo sutelktas į studentų įsivertinimą atsižvelgiant į jų mokslinius projektus, pristatytus klasėje, ir kursinius darbus. Kurso pabaigoje studentai savarankiškai įvertino savo mokslinių tyrimų gebėjimus, atlikimo eigą ir mokslinę produkciją. Surinkti duomenys buvo apdoroti turinio analize. Tyrimo rezultatai rodo, kad įsivertinimas gali būti naudingas rengiant mokslinių tyrimų projektą, atliekant galimus pakeitimus ir pertvarkymus. Ši praktika padeda studentams būti labiau pasirengusiems ir užtikrintiems. Akademinis personalas teikia nustatytą ir prašomą pagalbą ir tampa svarbia savęs vertinimo dalimi. Pasitelkus įvairius metodinius pagrindus, buvo išnagrinėta daugybė įsivertinimo pratimų, kurie buvo susieti į vientisą suprantamą procesą.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Ieva Margeviča-Grinberga

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.