Projektinis mokymasis aplinkosauginiame mokyme: ar tai gali pagerinti besimokantiesiems problemų sprendimo įgūdžius ir abipusį bendradarbiavimą?
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.157.9Pagrindiniai žodžiai:
klasės veiklos tyrimas, projektinis mokymasis, problemų sprendimo įgūdžiai, tarpusavio bendradarbiavimas, aplinkos taršaSantrauka
Indonezijos Surakartos 3-osios vidurinės mokyklos X klasės vyresniųjų mokinių problemų sprendimo įgūdžiai ir abipusis bendradarbiavimas vis dar yra nepakankamo lygio. Šiuo tyrimu siekiama įvertinti projektinio mokymosi modelio taikymą tyrinėjant aplinkai taršias medžiagas, kad būtų patobulinti mokinių problemų sprendimo įgūdžiai ir tarpusavio bendradarbiavimas. Šio tipo tyrimas yra grupės veiksmų tyrimas, atliktas Surakartos 3-iojoje vidurinėje mokykloje, Indonezijoje. Tyrime dalyvavo Surakartos 3-iosios vidurinės mokyklos X klasės vyresnieji mokiniai. Pasirinkta X-2 imtis. Tyrimo procedūra apėmė planavimą, veiksmus, stebėjimą ir refleksiją. Duomenims rinkti ir tyrimui atlikti buvo naudojami problemų sprendimo įgūdžių klausimynai ir testai, tarpusavio bendradarbiavimui tirti klausimynai, testai, stebėjimo lapai, mokinių socialinės sąveikos stebėjimo lapai, mokytojų reakcijų stebėjimo lapai, interviu lapai, dokumentacija. Duomenys patvirtinti naudojant trianguliacijos metodą. Rezultatai atskleidė, kad problemų sprendimo įgūdžių testų balai pasikeitė, t. y. padidėjo (nuo 53 proc. prieš ciklą iki 86 proc. II cikle). Visi problemų sprendimo įgūdžių ir tarpusavio bendradarbiavimo aspektai II cikle buvo įgyvendinti. Darytina išvada, kad projektinio mokymosi modelio taikymas gali pagerinti Surakartos 3-osios vidurinės mokyklos X-2 klasės mokinių problemų sprendimo įgūdžius ir tarpusavio bendradarbiavimą.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2025 Windasari Apriwijayanti, Sajidan, Dwi Oetomo, Idam Ragil Widianto Atmojo

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.