Kaip studijuoti MOOC su universiteto parama - 2022-2024 m. atvejo analizė

Authors

  • Michal Černý Masaryk University, Czechia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2025.157.2

Pagrindiniai žodžiai:

MOOC, mokymasis internetu, emancipacija, studento motyvacija, mokymosi dienoraštis, kuravimas

Santrauka

Šiame tyrime analizuojami duomenys, surinkti iš 2022–2024 m. baigusiųjų universiteto kursą (iš viso treji metai), į kurį buvo įtrauktos masinio atviro internetinio kurso (angl. MOOC) studijos. Tyrime analizuojami universiteto studentų mokymosi motyvai ir priežastys, platesnis jų požiūrio į mokymąsi konceptualizavimas ir supratimas, ką reiškia mokytis internetu. Tyrimo metodika – tai mišrus dizainas, derinantis klausimyno duomenų analizę ir studijų dienoraščių analizę. Tyrime naudojami trejų metų po studijų baigimo studentų duomenys, kurie atskleidžia atvirųjų masinio nuotolinio mokymo kursų (MOOCs) studijų priežastis – laisvės mokytis įgijimą, galimybę mokytis, mokymosi įgūdžių ugdymą, emancipaciją nuo universitetinės aplinkos ir unikalų turinį. Studijų dienoraščio dalyje išanalizuoti 177 dienoraščio įrašai nuo 2023 m. Be duomenų interpretavimo, svarbus papildymas – tyrėjo patirtis, įgyta semestro metu vykstančiuose refleksyviuose susitikimuose. Tyrimo pabaigoje pateikiamos praktinės rekomendacijos. Jos gali būti naudingos ir kitiems universitetams, rengiantiems panašiai orientuotus kursus. Rekomendacijos apima kryptingą mokymosi įgūdžių ugdymą, dėstytojų paramą studentams arba savęs orientavimą ir laiko valdymą, kaip studentų mokymosi įgūdžius, kurie būtini siekiant ugdyti savarankiško mokymosi įgūdžius MOOC.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-04-22

Kaip cituoti

Černý, M. (2025). Kaip studijuoti MOOC su universiteto parama - 2022-2024 m. atvejo analizė. Pedagogika, 157(1), 19–44. https://doi.org/10.15823/p.2025.157.2

Numeris

Skyriai

Straipsniai