Profesiniai lūkesčiai ir prisitaikymas mokykloje: ką rodo šių veiksnių sąsajos pirminiame profesiniame mokyme?

Authors

  • Nora Pileičikienė Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras
  • Ingrida Bakšenskienė Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras
  • Kristina Kovalčikienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Rita Mičiulienė

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2025.157.10

Pagrindiniai žodžiai:

profesiniai lūkesčiai, prisitaikymas mokykloje, profesinio mokymo įstaiga, pirminio profesinio mokymo programos, mokiniai

Santrauka

Straipsnyje atskleidžiamos pirminio profesinio mokymo mokinių profesinių lūkesčių ir prisitaikymo profesinio mokymo įstaigoje sąsajos. Kiekybinio tyrimo metu (N 377) nustatyta vidutiniškai stipri koreliacija tarp profesinių lūkesčių ir prisitaikymo mokykloje. Aptariami profesinių lūkesčių ir prisitaikymo mokykloje skirtumai tarp jaunesnių (po 10 kl.) ir vyresnių (po 12 kl.) mokinių, besimokančių pagal skirtingas profesinio mokymo programas. Pabrėžiama profesinio mokymo įstaigų poveikio besimokančiųjų prisitaikymui ir profesinių lūkesčių raidai tolesnių tyrimų svarba.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-04-22

Kaip cituoti

Pileičikienė, N., Bakšenskienė, I., Kovalčikienė, K., & Mičiulienė, R. (2025). Profesiniai lūkesčiai ir prisitaikymas mokykloje: ką rodo šių veiksnių sąsajos pirminiame profesiniame mokyme?. Pedagogika, 157(1), 194–220. https://doi.org/10.15823/p.2025.157.10

Numeris

Skyriai

Straipsniai