Muzikinio ugdymo iššūkiai: mokytojų kompetencijos, mokymo stiliai ir IKT integracija

Authors

  • Haoyue Sun Vytauto Didžiojo universitetas
  • Jolanta Abramauskienė Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2025.157.8

Pagrindiniai žodžiai:

muzikinis ugdymas, kompetencijos, mokymo stiliai, IKT integracija

Santrauka

Šiame straipsnyje atskleidžiamos muzikos mokytojų esminės kompetencijos, mokymo stiliai, IKT priemonių integravimo nauda, bendradarbiavimo metodai, padedantys ugdyti mokinių meilę muzikai. Kokybinio tyrimo duomenys atskleidė, kad muzikos mokytojų
mokymo stilius galima suskirstyti į lyderystės, empatijos ir vadovavimo. Šie skirtingi mokymo
stiliai parodo įvairią sąveiką su mokiniais, kuri gali turėti įtakos muzikos pamokų efektyvumui ir mokinių muzikos mokymosi motyvacijai. Mokydami muzikos mokytojai susiduria su dviem iššūkiais ‒ išoriniais ir vidiniais. Tyrimas taip pat parodė, kad IKT priemonių naudojimas muzikiniame ugdyme teigiamai veikia mokinių muzikinę patirtį, sudomina muzika, plečia mokinių erudiciją ir suteikia naujų strategijų mokytojams. Šios priemonės stiprina pedagoginę sąveiką, skatina aktyvų dalyvavimą, didina pamokos efektyvumą ir motyvaciją. Muzikos mokytojams svarbiausias tikslas ‒ skatinti mokinių susidomėjimą muzika ir prisidėti prie visos muzikinio ugdymo sistemos tobulinimo. Norėdami šio tikslo pasiekti, mokytojai dažnai vykdo įvairias veiklas, tokias kaip mainų programos, pamokų stebėjimas, renginių bei meno festivalių organizavimas. Vadinasi, šiuolaikinis muzikinis ugdymas yra dinamiškas, nuolat kintantis ir tampa vis sudėtingesnis dėl besikeičiančių ugdymo paradigmų.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-04-22

Kaip cituoti

Sun, H., & Abramauskienė, J. (2025). Muzikinio ugdymo iššūkiai: mokytojų kompetencijos, mokymo stiliai ir IKT integracija. Pedagogika, 157(1), 152–171. https://doi.org/10.15823/p.2025.157.8

Numeris

Skyriai

Straipsniai