Būsimųjų mokytojų mokymosi internetu patirtis – iššūkiai ir išmoktos pamokos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.157.6Pagrindiniai žodžiai:
iššūkiai, mokymasis internetu, bendradarbiavimas, profesinis tobulėjimas, būsimieji mokytojaiSantrauka
Šiame tyrime nagrinėjama Prištinos universiteto absolventų, jau pradėjusių dirbti mokytojų, patirtis ir analizuojama, kaip COVID-19 pandemijos sukelti padariniai paveikė šių mokytojų profesinį tobulėjimą ir perėjimą prie internetinio mokymosi. Straipsnyje tiriamos problemos, su kuriomis susidūrė būsimieji mokytojai, pavyzdžiui: prasta prieiga prie išteklių,
interneto ryšio problemos ir tinkamų skaitmeninių įgūdžių trūkumas, kurie, mokytojų nuomone, susilpnino mokymosi internetu galimybes. Tyrime pabrėžiama būtinybė tobulinti mokymąsi internetu, jei ateityje vėl susidarytų ekstremali situacija, t. y. reikėtų kurti geresnę infrastruktūrą, ugdyti skaitmeninius įgūdžius ir skaitmeninį raštingumą bei šalinti kliūtis,
kad būtų sudarytos vienodos galimybės naudotis švietimo ištekliais. Darytina išvada, kad
tarpusavio pagalba turi teigiamą poveikį mokymosi rezultatams ir profesiniam tobulėjimui.
Taip pat nustatyta, kad mokymosi internetu patirtis pandemijos metu padėjo būsimiesiems
mokytojams pagerinti skaitmeninius įgūdžius, laiko valdymo ir problemų sprendimo įgūdžius.
Rekomenduotina skirti daugiau lėšų nuolatiniam profesiniam tobulėjimui, ypač skaitmeninio
raštingumo, laisvai prieinamų išteklių ir švietimo technologijų integravimo srityse. Taip pat reikia puoselėti tarpusavio bendradarbiavimą ir orientuotis į internetinių mokymosi aplinkų kūrimą, atitinkantį ilgalaikę skaitmeninimo politiką, kad būtų pagerinta Kosovo švietimo sistema.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Arlinda Beka, Arberore Bicaj

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.