Autizmu sergančių universiteto absolventų sėkmės istorijos: asmeninių ir kontekstinių veiksnių ekologinė analizė
Pagrindiniai žodžiai:
autizmu sergantys absolventai, universiteto sėkmė, veiksniai, gyvenimo istorijosSantrauka
Šiame straipsnyje nagrinėjamos autizmu sergančių absolventų gyvenimo istorijos. Tyrimu siekiama išsiaiškinti, kokie asmeniniai ir kontekstiniai veiksniai lėmė jų išlikimą universitete ir sėkmingą studijų baigimą. Be to, straipsnyje nagrinėjamas pačių absolventų gyvenimo trajektorijų vertinimas, kurį suformavo jų universitetinės sėkmės istorijos. Remiantis biografinio pasakojimo metodologija, šiame tyrime buvo atliktas pusiau struktūruotas interviu, daromos savianalizės suvestinės ir vykdomi pokalbiai su kitais informantais iš absolventų šeimų, visuomeniniais ir universiteto atstovais. Duomenims analizuoti naudota indukcinė analizė, apimanti kategorizavimo bei kodavimo sistemą. Rezultatai pateikti analizuojant dalyvių gyvenimo istorijas, jų sėkmės sampratą, asmeninius ir kontekstinius sėkmę lemiančius veiksnius. Taip pat pateiktos rekomendacijos universitetams, kad jie taptų įtraukesni. Šiame tyrime daroma išvada, kad sėkmė yra subjektyvi ir daugialypė, todėl rekomenduojama daugiau apie tai kalbėti ir teikti visokeriopą pagalbą visai universiteto bendruomenei.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2025 Lucía Van der Mel, Anabel Moriña

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.