Autizmu sergančių universiteto absolventų sėkmės istorijos: asmeninių ir kontekstinių veiksnių ekologinė analizė

Authors

  • Lucía Van der Mel University of Seville, Spain
  • Anabel Moriña University of Seville, Spain

Pagrindiniai žodžiai:

autizmu sergantys absolventai, universiteto sėkmė, veiksniai, gyvenimo istorijos

Santrauka

Šiame straipsnyje nagrinėjamos autizmu sergančių absolventų gyvenimo istorijos. Tyrimu siekiama išsiaiškinti, kokie asmeniniai ir kontekstiniai veiksniai lėmė jų išlikimą universitete ir sėkmingą studijų baigimą. Be to, straipsnyje nagrinėjamas pačių absolventų gyvenimo trajektorijų vertinimas, kurį suformavo jų universitetinės sėkmės istorijos. Remiantis biografinio pasakojimo metodologija, šiame tyrime buvo atliktas pusiau struktūruotas interviu, daromos savianalizės suvestinės ir vykdomi pokalbiai su kitais informantais iš absolventų šeimų, visuomeniniais ir universiteto atstovais. Duomenims analizuoti naudota indukcinė analizė, apimanti kategorizavimo bei kodavimo sistemą. Rezultatai pateikti analizuojant dalyvių gyvenimo istorijas, jų sėkmės sampratą, asmeninius ir kontekstinius sėkmę lemiančius veiksnius. Taip pat pateiktos rekomendacijos universitetams, kad jie taptų įtraukesni. Šiame tyrime daroma išvada, kad sėkmė yra subjektyvi ir daugialypė, todėl rekomenduojama daugiau apie tai kalbėti ir teikti visokeriopą pagalbą visai universiteto bendruomenei.

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-12-26

Kaip cituoti

Van der Mel, L., & Moriña, A. (2024). Autizmu sergančių universiteto absolventų sėkmės istorijos: asmeninių ir kontekstinių veiksnių ekologinė analizė. Pedagogika / Pedagogy, 156(4), 74–93.

Numeris

Skyriai

Straipsniai