LT 5–6 m. vaikų kalbos klaidų profilis: tipinės kalbos raidos vs. kalbos neišsivystymo atvejis

Authors

  • Ingrida Balčiūnienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Laura Kamandulytė-Merfeldienė Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2025.158.8

Pagrindiniai žodžiai:

vaikų kalba, kalbos įsisavinimas, kalbos sutrikimas, kalbos neišsivystymas

Santrauka

Straipsnyje pristatomi 5–6 m. tipinės kalbos raidos vaikų ir vaikų su kalbos neišsivystymu spontaninės kalbos klaidų kokybiniai ir kiekybiniai parametrai. Tyrimo medžiaga sukaupta dviem būdais – vaikams pasakojant rišlųjį pasakojimą ir dalyvaujant dialoge-diskusijoje. Kokybinė analizė atskleidė, kad abiem tyrimo grupėms būdingos tipologiškai sutampančios kalbos klaidos, tačiau skiriasi jų pasiskirstymas pagal klaidų pogrupius. Kiekybinė analizė išryškino diferencinius parametrus, kurie galėtų būti taikomi kalbos neišsivystymo
diagnostikai.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-10-03

Kaip cituoti

Balčiūnienė, I., & Kamandulytė-Merfeldienė, L. (2025). LT 5–6 m. vaikų kalbos klaidų profilis: tipinės kalbos raidos vs. kalbos neišsivystymo atvejis . Pedagogika, 158(2), 158–180. https://doi.org/10.15823/p.2025.158.8

Numeris

Skyriai

Straipsniai