LT 5–6 m. vaikų kalbos klaidų profilis: tipinės kalbos raidos vs. kalbos neišsivystymo atvejis
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.158.8Pagrindiniai žodžiai:
vaikų kalba, kalbos įsisavinimas, kalbos sutrikimas, kalbos neišsivystymasSantrauka
Straipsnyje pristatomi 5–6 m. tipinės kalbos raidos vaikų ir vaikų su kalbos neišsivystymu spontaninės kalbos klaidų kokybiniai ir kiekybiniai parametrai. Tyrimo medžiaga sukaupta dviem būdais – vaikams pasakojant rišlųjį pasakojimą ir dalyvaujant dialoge-diskusijoje. Kokybinė analizė atskleidė, kad abiem tyrimo grupėms būdingos tipologiškai sutampančios kalbos klaidos, tačiau skiriasi jų pasiskirstymas pagal klaidų pogrupius. Kiekybinė analizė išryškino diferencinius parametrus, kurie galėtų būti taikomi kalbos neišsivystymo
diagnostikai.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Laura Kamandulytė-Merfeldienė, Ingrida Balčiūnienė

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.





