Ispanijos aukštasis mokslas: kalbinės paramos poreikis studentams, specialybės studijų programas studijuojantiems anglų kalba
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2025.157.4Pagrindiniai žodžiai:
Ispanijos aukštasis mokslas, dalykinė anglų kalba, mokymas anglų kalba, kalbinė parama studentamsSantrauka
Daugelyje šalių dalykinės anglų kalbos ir akademinės anglų kalbos programų paklausa išaugo dėl sparčiai didėjančio specialybės dalykų programų anglų kalba skaičiaus aukštosiose mokyklose. Vis dėlto daugelyje Ispanijos universitetų dalykinių anglų kalbos programų buvo atsisakyta, argumentuojant tuo, kad jos gali būti pakeistos specialybės studijų programomis anglų kalba. Buvo atsižvelgta į tai, kad Ispanijos studentų anglų kalbos lygis yra vienas
žemiausių Europoje, ir tai, kad specialybės dalykų programose dėmesys skiriamas dalyko turiniui, o ne pačios anglų kalbos mokymuisi. Tad iškilo grėsmė tokių studijų kokybei, ir svarbiausia, kad šios specialybės studentai buvo palikti be kalbinės paramos. Šiuo tyrimu siekiama išsiaiškinti, ar specialybės studijų programų anglų kalba studentai jaučia kalbinės paramos poreikį ir kaip dalykinės anglų kalbos programos galėtų jiems padėti patobulinti
dalykinės anglų kalbos įgūdžius, reikalingus jų studijoms anglų kalba bei jų profesinėje srityje ateityje. Taikytas mišrus tyrimo metodas. Tyrimo rezultatai rodo, kad studentai ne tik mano, kad dalykinės anglų kalbos programos yra reikalingos, tačiau taip pat yra įsitikinę, kad būtent jos galėtų padėti pasitobulinti anglų kalbą, ypač specialybės dalyko terminologiją ir kalbėjimo įgūdžius. Šio tyrimo rezultatai leidžia daryti prielaidą, kad dalykinės anglų kalbos programos nauda studentams gali būti dvejopa: ugdyti studentų anglų kalbos įgūdžius ir didinti jų pasitikėjimą savimi.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2025 Rima Krasauskyte-Sierra Ruiz, Ana Chapman

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.