Matematinių sąvokų kūrimas sprendžiant matematinius uždavinius tradiciniu būdu ir naudojant grafinius skaičiuotuvus
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2024.156.5Pagrindiniai žodžiai:
simbolinis algebrinis skaičiavimas, diferencialinis skaičiavimas, reifikacija, semiotinė mediacija, instrumentinė genezėSantrauka
Atsižvelgiant į grafinio skaičiuotuvo artefaktą, integruotą su kompiuterinės algebros sistema (GCC), šio straipsnio tikslas išanalizuoti, kaip mokiniai įsisavina matematines sąvokas spręsdami matematinius uždavinius problemų sprendimo kontekste. Straipsnyje analizuojamas dviejų dvyliktos klasės mokinių dviejų uždavinių, susijusių su funkcijomis ir diferencialiniu skaičiavimu, sprendimas naudojant GCC ir tradicinius metodus, pagrįstus reifikacijos, instrumentinės genezės ir semiotinės mediacijos teorijomis.
Tai kokybinis interpretacinės paradigmos tyrimas, paremtas atvejo tyrimo metodologija, integruotas į platesnį tyrimą, kurio tikslas – suprasti, kaip mokiniai savo praktinėje veikloje naudoja tradicinius metodus ir grafinius skaičiuotuvus su integruota kompiuterine algebros sistema.
Duomenų analizė rodo, kad mokiniai sugeba įsisavinti matematines sąvokas, susijusias su funkcijų ir diferencialiniu skaičiavimu, naudodami simbolines manipuliacijas ir susiedami jas su tradiciniais metodais, taip demonstruodami matematinių sąvokų reifikaciją.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2024 Helder Manuel Martins, António Domingos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.