Matematinių sąvokų kūrimas sprendžiant matematinius uždavinius tradiciniu būdu ir naudojant grafinius skaičiuotuvus

Authors

  • Helder Manuel Martins António Damásio Secondary School of the Santa Maria dos Olivais School Group, Portugal
  • António Manuel Domingos New University of Lisbon, Portugal

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2024.156.5

Pagrindiniai žodžiai:

simbolinis algebrinis skaičiavimas, diferencialinis skaičiavimas, reifikacija, semiotinė mediacija, instrumentinė genezė

Santrauka

Atsižvelgiant į grafinio skaičiuotuvo artefaktą, integruotą su kompiuterinės algebros sistema (GCC), šio straipsnio tikslas išanalizuoti, kaip mokiniai įsisavina matematines sąvokas spręsdami matematinius uždavinius problemų sprendimo kontekste. Straipsnyje analizuojamas dviejų dvyliktos klasės mokinių dviejų uždavinių, susijusių su funkcijomis ir diferencialiniu skaičiavimu, sprendimas naudojant GCC ir tradicinius metodus, pagrįstus reifikacijos, instrumentinės genezės ir semiotinės mediacijos teorijomis.

Tai kokybinis interpretacinės paradigmos tyrimas, paremtas atvejo tyrimo metodologija, integruotas į platesnį tyrimą, kurio tikslas – suprasti, kaip mokiniai savo praktinėje veikloje naudoja tradicinius metodus ir grafinius skaičiuotuvus su integruota kompiuterine algebros sistema.

Duomenų analizė rodo, kad mokiniai sugeba įsisavinti matematines sąvokas, susijusias su funkcijų ir diferencialiniu skaičiavimu, naudodami simbolines manipuliacijas ir susiedami jas su tradiciniais metodais, taip demonstruodami matematinių sąvokų reifikaciją.

Atsisiuntimai

Publikuota

2025-01-15

Kaip cituoti

Martins, H. M., & Domingos, A. M. (2025). Matematinių sąvokų kūrimas sprendžiant matematinius uždavinius tradiciniu būdu ir naudojant grafinius skaičiuotuvus. Pedagogika / Pedagogy, 156(4), 94–118. https://doi.org/10.15823/p.2024.156.5

Numeris

Skyriai

Straipsniai