6–8 metų amžiaus vaikų intonavimo lavinimo dainavimo metu strategijos

Authors

  • Jelena Davidova Daugavpils University, Latvia
  • Galina Zavadska Daugavpils University, Latvia
  • Asta Rauduvaitė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania
  • Ming-Jen Chuang National Taichung University of Education, Taiwan

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.64

Pagrindiniai žodžiai:

6–8 metų vaikų dainavimo procesas, intonavimas, strategijos, didaktinė medžiaga

Santrauka

Dainavimas yra viena iš pagrindinių vaiko muzikinio ugdymo formų, daranti didelę įtaką bendram vaiko ugdymuisi (Welch, 1991; Hennessy, 2002; Pribujsienė, Uloza ir Kardisiene, 2011; Davidova, Zavadska, Šeršņova, Rauduvaite ir Chuang, 2015). Nepaisant vaikų dainavimo mokymosi studijų gausos, stokojama empirinių tyrimų apie 6–8 metų amžiaus vaikų muzikinės klausos įtaką lavinant dainuojamąjį balsą. Nuo 2015 m. vykdomo trišalio tarptautinio projekto „6–8 metų amžiaus vaikų muzikinės klausos ir balso aparato koordinacija dainavimo proceso metu: lyginamoji studija Latvijoje, Lietuvoje ir Taivane“ tikslas – apibrėžti 6–8 metų amžiaus vaikų muzikinės klausos ir balso aparato koordinacijos dainavimo proceso metu mokymosi strategijas (kryptis) ir patikrinti jas eksperimentiškai.

Tarptautinio projekto tyrime dalyvauja 225 6–8 metų vaikai, po 75 Lietuvoje, Latvijoje, Taivane. Atsitiktiniu būdu buvo pasirinkta po vieną ikimokyklinio ugdymo grupę bei po vieną pirmą ir antrą klasę pradinio ugdymo mokyklose. Kiekvienoje klasėje ir grupėje pasirinkta po 25 vaikus (Rauduvaite et al., 2016). Vaikų balsai buvo testuojami taikant Vaikų dainuojamojo balso vertinimo skalę (Chuang, 2010, 2011a, 2011b, 2012).

Tyrimu nustatytos 6–8 metų amžiaus vaikų netikslaus intonavimo dainavimo metu priežastys: siauras balso diapazonas (iki kvartos apimties), dainavimas „šnekamuoju balsu“, nepakankamas garso aukščio suvokimas keičiantis melodinei linijai; ir apibrėžtos vaikų intonavimo lavinimo dainavimo metu strategijos: tikslesnės intonacijos formavimas jau pirminiame vaikų muzikinio ugdymo etape; specialūs dainavimo pratimai, padedantys reguliariai lavinti intonavimą, intonavimo koordinacijos fiksavimas.

Author Biographies

Jelena Davidova, Daugavpils University, Latvia

Daugavpils University, Faculty of Education and Management, Department of Pedagogy and Pedagogical
Psychology

Galina Zavadska, Daugavpils University, Latvia

Daugavpils University, Institute of Humanities and Social Sciences

Asta Rauduvaitė, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Education, Department of Music

Ming-Jen Chuang, National Taichung University of Education, Taiwan

National Taichung University of Education, College of Education, Department of Music, Taiwan

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-12-20

Kaip cituoti

Davidova, J., Zavadska, G., Rauduvaitė, A., & Chuang, M.-J. (2017). 6–8 metų amžiaus vaikų intonavimo lavinimo dainavimo metu strategijos. Pedagogika / Pedagogy, 128(4), 206–216. https://doi.org/10.15823/p.2017.64

Numeris

Skyriai

Straipsniai