Alternatyvioji tėvystė: „auginimo“ ir „globos“ reiškinių tarpusavio sąveika

Authors

  • Dalia Stražinskaitė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania
  • Irena Zaleskienė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.60

Pagrindiniai žodžiai:

globa, auginimas, ugdymas, alternatyvioji tėvystė, ugdomoji funkcija

Santrauka

Straipsnyje pasitelkus filosofų, sociologų, edukologų teorines įžvalgas analizuojami „auginimo“ ir „globos“ reiškiniai, jų tarpusavio sąveika, pagrindžiamas jų papildomumas. Pastarųjų dešimtmečių ugdymo(si) paradigmų kaita ir naujos ugdymo tendencijos praplečia globos ugdomosios funkcijos raišką, apimdamos visus vaiko raidos tarpsnius ir socialinės realybės situacijas. Autorės, pasiremdamos literatūros šaltinių ir atlikto empirinio tyrimo įžvalgomis, atskleidžia, kad ne giminės vaikų globa yra tam tikro komunikacinio santykio „globėjas – vaikas“ kūrimas(is). Šis santykis kaip socialinis fenomenas apima į vaiko ugdymą(si) orientuotų veiklų ir globėjo identiteto kūrimosi dermę. Nustatyta, kad globos ugdomoji funkcija reiškiasi esant tam tikroms ugdymo(si) sąlygoms: abipusiu vaiko ir jo globėj

Author Biographies

Dalia Stražinskaitė, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Social Education, Department of Social Education

Irena Zaleskienė, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Social Education, Department of Social Education

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-12-20

Kaip cituoti

Stražinskaitė, D., & Zaleskienė, I. (2017). Alternatyvioji tėvystė: „auginimo“ ir „globos“ reiškinių tarpusavio sąveika. Pedagogika / Pedagogy, 128(4), 147–163. https://doi.org/10.15823/p.2017.60

Numeris

Skyriai

Straipsniai