Alternatyvioji tėvystė: „auginimo“ ir „globos“ reiškinių tarpusavio sąveika
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.60Pagrindiniai žodžiai:
globa, auginimas, ugdymas, alternatyvioji tėvystė, ugdomoji funkcijaSantrauka
Straipsnyje pasitelkus filosofų, sociologų, edukologų teorines įžvalgas analizuojami „auginimo“ ir „globos“ reiškiniai, jų tarpusavio sąveika, pagrindžiamas jų papildomumas. Pastarųjų dešimtmečių ugdymo(si) paradigmų kaita ir naujos ugdymo tendencijos praplečia globos ugdomosios funkcijos raišką, apimdamos visus vaiko raidos tarpsnius ir socialinės realybės situacijas. Autorės, pasiremdamos literatūros šaltinių ir atlikto empirinio tyrimo įžvalgomis, atskleidžia, kad ne giminės vaikų globa yra tam tikro komunikacinio santykio „globėjas – vaikas“ kūrimas(is). Šis santykis kaip socialinis fenomenas apima į vaiko ugdymą(si) orientuotų veiklų ir globėjo identiteto kūrimosi dermę. Nustatyta, kad globos ugdomoji funkcija reiškiasi esant tam tikroms ugdymo(si) sąlygoms: abipusiu vaiko ir jo globėj
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2017 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.