Specialistų rengimas dirbti daugiakultūrėje ir demokratinėje Europoje: dvi pedagoginės programos – jų įvertinimas ir bendradarbiavimo pavyzdžiai
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.53Pagrindiniai žodžiai:
tarpkultūrinio ugdymo programa/pažymėjimą suteikianti programa, aukštasis mokslas, tarpkultūrinė kompetencija, globali/daugiakultūrė pilietybėSantrauka
Didėjančios skurdo ir karų sukeltos globalaus pasaulio problemos pagilino pabėgėlių krizę, į kurią reikia skubiai reaguoti. Tačiau atrodo, kad Europos visuomenės nėra pasirengusios spręsti šios krizės. Dabartinė situacija yra sudėtinga. Tokios šalys kaip Vokietija ir Vengrija, kurioms įtakos turi didėjantis atvykstančių pabėgėlių skaičius, susiduria su sunkumais politiniame, ekonominiame ir socialiniame lygmenyje.
Straipsnio autorės yra įsitikinusios, kad tarpkultūrinis ugdymas yra vienas iš veiksmingiausių būdų, galinčių padėti sukurti iš tiesų daugiakultūrę Europą. Todėl pagrindinis šio straipsnio tikslas buvo pagrįsti, pristatyti ir palyginti dvi konceptualiai naujas tarpkultūrinio ugdymo programas. Remiantis dviejų programų – Miuncheno Ludwigo Maximiliano universiteto Tarpkultūrinės komunikacijos pažymėjimą suteikiančia programa ir Pannonia universiteto Tarpkultūrinės komunikacijos tarptautiniam mobilumui programa – ir jų bendradarbiavimo pavyzdžiais pademonstruoti, kaip galima rengti tarpkultūrinę kompetenciją turinčius studentus, sugebančius veikti greitai besikeičiančioje visuomenėje kaip tikrieji pasaulio piliečiai, kurie gyvena aktyvų pilietinį gyvenimą ir gali prisidėti prie bendruomenės.