Švietimo modeliuotos krypties ir konteksto įtampų tendencijos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.51Pagrindiniai žodžiai:
švietimo paskirtis, tikslai, principai, būklė, dokumentai, reformosSantrauka
Straipsnyje analizuojama Lietuvos švietimo modeliuotos krypties ir konteksto įtampų problema dabartiniame Lietuvos švietimo raidos etape, keliant pagrindinį tyrimo klausimą: kodėl tarp švietimo numatytos krypties ir jo dabartinės raidos vertinimo susiklosto įtampos. Remiamasi kokybinio dokumentinio tyrimo metodologine prieiga: analizuojami tikslingai pasirinkti dokumentiniai šaltiniai – vyriausybiniai švietimo dokumentai ir diskurso švietimo tema tekstai. Remiantis duomenų analizės ir kokybinės turinio analizės metodo dedukcine versija prieinama prie išvados, kad dabartinės raidos laikotarpiu švietimo įtampos gali klostytis dėl ryškėjančio skirtingų švietimo reformos krypčių susikirtimo: švietimo vyriausybiniuose dokumentuose fiksuota lygių galimybių, orientacijos į asmenį reformos kryptis konfrontuoja su švietime ryškėjančiomis finansinių sumetimų, konkurencijos lemiamų reformų krypties tendencijomis.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2017 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.