Švietimo modeliuotos krypties ir konteksto įtampų tendencijos

Authors

  • Ramutė Bruzgelevičienė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.51

Pagrindiniai žodžiai:

švietimo paskirtis, tikslai, principai, būklė, dokumentai, reformos

Santrauka

Straipsnyje analizuojama Lietuvos švietimo modeliuotos krypties ir konteksto įtampų problema dabartiniame Lietuvos švietimo raidos etape, keliant pagrindinį tyrimo klausimą: kodėl tarp švietimo numatytos krypties ir jo dabartinės raidos vertinimo susiklosto įtampos. Remiamasi kokybinio dokumentinio tyrimo metodologine prieiga: analizuojami tikslingai pasirinkti dokumentiniai šaltiniai – vyriausybiniai švietimo dokumentai ir diskurso švietimo tema tekstai. Remiantis duomenų analizės ir kokybinės turinio analizės metodo dedukcine versija prieinama prie išvados, kad dabartinės raidos laikotarpiu švietimo įtampos gali klostytis dėl ryškėjančio skirtingų švietimo reformos krypčių susikirtimo: švietimo vyriausybiniuose dokumentuose fiksuota lygių galimybių, orientacijos į asmenį reformos kryptis konfrontuoja su švietime ryškėjančiomis finansinių sumetimų, konkurencijos lemiamų reformų krypties tendencijomis.

Author Biography

Ramutė Bruzgelevičienė, Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Educational Sciences, Faculty of Education, Department of Education and Philosophy

Downloads

Published

2017-12-20

Numeris

Skyriai

Straipsniai