Ar kūrybiškumą skatinanti programa gali motyvuoti šokti?

Authors

  • Aistė Barbora Ušpurienė Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2023.152.8

Pagrindiniai žodžiai:

kūrybiškumo programa, vidinė motyvacija, motyvacijos trūkumas (angl. Amotivation), šokis

Santrauka

Šio tyrimo tikslas – išsiaiškinti, ar kūrybiškumą skatinanti programa gali motyvuoti šokti. Tyrimo tikslui pasiekti buvo atliktas pedagoginis eksperimentas. 40 šokėjų (12–14 metų) buvo suskirstyti į dvi grupes: eksperimentinę ir kontrolinę. Eksperimentas buvo vykdomas 16 savaičių. Kontrolinės grupės šokėjai buvo ugdomi pagal įprastą mokytojo sudarytą programą, o eksperimentinės grupės šokėjams buvo taikoma kūrybiškumą skatinanti programa. Siekiant įvertinti skirtingų mokymo programų poveikį šokėjų motyvacijai, eksperimento pradžioje ir pabaigoje buvo atlikta anketinė apklausa. Kaip parodė tyrimo rezultatai, skirtingos mokymo programos darė poveikį skirtingų subkategorijų šokėjų motyvacijai tiek atsižvelgiant į jaunųjų šokėjų lytį, tiek į jų motyvaciją prieš eksperimentą. Kūrybiškumą skatinančios programos įtraukimas į šokėjų ugdymo programą labiausiai paveikė vidinės motyvacijos subkategoriją mokytis ir identifikuotis. Įprastinė šokėjų ugdymo programa didžiausią poveikį darė motyvacijos trūkumo (angl. Amotivation) subkategorijai. 

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-12-28

Kaip cituoti

Ušpurienė, A. B. (2023). Ar kūrybiškumą skatinanti programa gali motyvuoti šokti?. Pedagogika, 152(4), 158–168. https://doi.org/10.15823/p.2023.152.8

Numeris

Skyriai

Straipsniai