Slovakijos mokytojų profesinio saviveiksmingumo suvokimas ir kitakalbių kitų kultūrų mokinių ugdymas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2023.152.4Pagrindiniai žodžiai:
profesinis saviveiksmingumas, pradinis ugdymas, ikimokyklinis ugdymas, specialieji ugdymosi poreikiai, kitakalbiai kitų kultūrų mokiniaiSantrauka
Šiame straipsnyje nagrinėjamas mokytojų profesinio saviveiksmingumo suvokimas ir kitakalbių kitų kultūrų mokinių ugdymas. Tyrime dalyvavo 926 visų Slovakijos Respublikos regionų darželių ir pradinių mokyklų mokytojai. Kaip tyrimo priemonė duomenims rinkti, buvo naudotas internetinis klausimynas, skirtas mokytojų suvokiamam profesiniam saviveiksmingumui inkliuzinio ugdymo srityje nustatyti. Mokytojų, kurie teikia pirmenybę mokiniams iš kitos kalbinės kultūrinės aplinkos mokytis įprastose klasėse, profesinio saviveiksmingumo suvokimas buvo statistiškai reikšmingai žemesnis, palyginti su jų kolegomis, kurie teikia pirmenybę mokiniams iš kitos kalbinės kultūrinės aplinkos mokytis specialiosiose klasėse ar specialiosiose mokyklose. Remiantis tyrimu daroma prielaida, kad mokytojai žinojo apie iššūkius, susijusius dirbant su mokiniais iš skirtingos kalbinės aplinkos. Tyrimo metu mokytojai pripažino, jog trūksta tinkamų ir veiksmingų strategijų, padedančių kitakalbiams mokiniams pasiekti geresnių mokymosi rezultatų, todėl jie mieliau juos ugdė ne įprastose klasėse. Remiantis tyrimo rezultatų interpretacijomis galima teigti, kad asmenys dažnai linkę pervertinti savo gebėjimus įvairiose srityse. Toks reiškinys profesinėje literatūroje žinomas kaip Dunningo-Krugerio efektas (Kruger & Dunning, 1999).
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2023 Mariana Cabanová, Zuzana Lynch

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.