Slovakijos mokytojų profesinio saviveiksmingumo suvokimas ir kitakalbių kitų kultūrų mokinių ugdymas

Authors

  • Mariana Cabanová Matej Bel University, Slovakia
  • Zuzana Lynch Matej Bel University, Slovakia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2023.152.4

Pagrindiniai žodžiai:

profesinis saviveiksmingumas, pradinis ugdymas, ikimokyklinis ugdymas, specialieji ugdymosi poreikiai, kitakalbiai kitų kultūrų mokiniai

Santrauka

Šiame straipsnyje nagrinėjamas mokytojų profesinio saviveiksmingumo suvokimas ir kitakalbių kitų kultūrų mokinių ugdymas. Tyrime dalyvavo 926 visų Slovakijos Respublikos regionų darželių ir pradinių mokyklų mokytojai. Kaip tyrimo priemonė duomenims rinkti, buvo naudotas internetinis klausimynas, skirtas mokytojų suvokiamam profesiniam saviveiksmingumui inkliuzinio ugdymo srityje nustatyti. Mokytojų, kurie teikia pirmenybę mokiniams iš kitos kalbinės kultūrinės aplinkos mokytis įprastose klasėse, profesinio saviveiksmingumo suvokimas buvo statistiškai reikšmingai žemesnis, palyginti su jų kolegomis, kurie teikia pirmenybę mokiniams iš kitos kalbinės kultūrinės aplinkos mokytis specialiosiose klasėse ar specialiosiose mokyklose. Remiantis tyrimu daroma prielaida, kad mokytojai žinojo apie iššūkius, susijusius dirbant su mokiniais iš skirtingos kalbinės aplinkos. Tyrimo metu mokytojai pripažino, jog trūksta tinkamų ir veiksmingų strategijų, padedančių kitakalbiams mokiniams pasiekti geresnių mokymosi rezultatų, todėl jie mieliau juos ugdė ne įprastose klasėse. Remiantis tyrimo rezultatų interpretacijomis galima teigti, kad asmenys dažnai linkę pervertinti savo gebėjimus įvairiose srityse. Toks reiškinys profesinėje literatūroje žinomas kaip Dunningo-Krugerio efektas (Kruger & Dunning, 1999). 

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-12-28

Kaip cituoti

Cabanová, M., & Lynch, Z. (2023). Slovakijos mokytojų profesinio saviveiksmingumo suvokimas ir kitakalbių kitų kultūrų mokinių ugdymas. Pedagogika, 152(4), 63–78. https://doi.org/10.15823/p.2023.152.4

Numeris

Skyriai

Straipsniai