Mokytojų rengimas mokinių lytiškumui ugdyti Lietuvoje: studijų programų ir pedagoginių studijų studentų pasirengimo vertinimas

Authors

  • Marius Bytautas Vytauto Didžiojo universitetas
  • Sigitas Daukilas Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2023.152.6

Pagrindiniai žodžiai:

mokytojų rengimas, lytiškumo ugdymas, socialinis jautrumas, mokytojų rengimo standartai, lytiškumo ugdymo komponentai

Santrauka

Švietimo politikams Lietuvoje planuojant lytiškumo ugdymo programų įgyvendinimą, susiduriama su pedagogų kompetencijos stygiaus problema. Šiomis aplinkybėmis svarbu įvertinti mokytojų rengimo programų turinį, siekiant atsakyti į tyrimo klausimus: kokios apimties ir kokiais struktūriniais komponentais yra vykdomas rengimas lytiškumui ugdyti pedagogų rengimo programose bei kokia būsimų mokytojų kompetencija vykdyti lytiškumo ugdymo veiklas. Tyrimo metu buvo taikyta vertinamojo tyrimo strategija, vadovaujantis trianguliacijos principu: atlikta studijų programų dalykų aprašų kokybinė ir kiekybinė turinio analizė, interviu su programų atstovais bei studentų ir absolventų anketinė apklausa. Nustatyta, jog daugumoje studijų programų lytiškumo ugdymo temoms skiriama apimtis nesiekia 1 ECTS kredito. Beveik visais atvejais dėstomos tik vertybinės bei netiesiogiai su lytiškumu susijusios temos. Pedagogikos programų studentai į aukštąsias mokyklas įstoja neturėdami jokios lytiškumo ugdymo mokymosi patirties arba ta patirtis yra minimali. Šios spragos neužpildo aukštosios mokyklos, nes, studentų ir absolventų vertinimu, jose apskritai nėra rengiama lytiškumo ugdymui. 

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-12-28

Kaip cituoti

Bytautas, M., & Daukilas, S. (2023). Mokytojų rengimas mokinių lytiškumui ugdyti Lietuvoje: studijų programų ir pedagoginių studijų studentų pasirengimo vertinimas. Pedagogika, 152(4), 111–132. https://doi.org/10.15823/p.2023.152.6

Numeris

Skyriai

Straipsniai