Mokytojų rengimas mokinių lytiškumui ugdyti Lietuvoje: studijų programų ir pedagoginių studijų studentų pasirengimo vertinimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2023.152.6Pagrindiniai žodžiai:
mokytojų rengimas, lytiškumo ugdymas, socialinis jautrumas, mokytojų rengimo standartai, lytiškumo ugdymo komponentaiSantrauka
Švietimo politikams Lietuvoje planuojant lytiškumo ugdymo programų įgyvendinimą, susiduriama su pedagogų kompetencijos stygiaus problema. Šiomis aplinkybėmis svarbu įvertinti mokytojų rengimo programų turinį, siekiant atsakyti į tyrimo klausimus: kokios apimties ir kokiais struktūriniais komponentais yra vykdomas rengimas lytiškumui ugdyti pedagogų rengimo programose bei kokia būsimų mokytojų kompetencija vykdyti lytiškumo ugdymo veiklas. Tyrimo metu buvo taikyta vertinamojo tyrimo strategija, vadovaujantis trianguliacijos principu: atlikta studijų programų dalykų aprašų kokybinė ir kiekybinė turinio analizė, interviu su programų atstovais bei studentų ir absolventų anketinė apklausa. Nustatyta, jog daugumoje studijų programų lytiškumo ugdymo temoms skiriama apimtis nesiekia 1 ECTS kredito. Beveik visais atvejais dėstomos tik vertybinės bei netiesiogiai su lytiškumu susijusios temos. Pedagogikos programų studentai į aukštąsias mokyklas įstoja neturėdami jokios lytiškumo ugdymo mokymosi patirties arba ta patirtis yra minimali. Šios spragos neužpildo aukštosios mokyklos, nes, studentų ir absolventų vertinimu, jose apskritai nėra rengiama lytiškumo ugdymui.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2023 Marius Bytautas, Sigitas Daukilas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.