Pradinių klasių mokinių gyvenimo kokybė ir mityba: Kroatijos duomenys
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2023.152.2Pagrindiniai žodžiai:
sveikata, KIDSCREEN-10, mityba, nutukimas, mokiniaiSantrauka
Šio tyrimo tikslas – nustatyti pradinių klasių mokinių gyvenimo kokybę atsižvelgiant į jų mitybos būklę. Šiame tyrime dalyvavo Kroatijos Respublikos 16-os pradinių mokyklų 651 ketvirtų klasių mokinys (Mamžius = 10,38 ± 0,50 metų). Šiame tyrime gyvenimo kokybei įvertinti buvo naudojama sutrumpinta KIDSCREEN-10 indekso klausimyno kroatų versija. Kūno ūgis buvo matuojamas naudojant nešiojamąjį stadiometrą, o kūno sudėtis matuojama naudojant dviejų dažnių kūno sudėties analizatorių (TANITA DC-360P). Aukščiausiai vertinami gyvenimo kokybės kintamieji buvo šie: santykiai su tėvais, pramogos su draugais ir vienatvė. Žemiausios vertės kintamieji buvo sėkmė mokykloje ir laisvalaikis. Pagal kūno riebalų procentą nustatyta, kad 79,11 proc. mokinių laikosi normalios mitybos, 12,60 proc. turi antsvorio ir 8,29 proc. yra nutukę. Nustatytas statistiškai reikšmingas gyvenimo kokybės įsivertinimo skirtumas tarp mokinių, kurių mitybos būklė normali, ir tų, kurie yra nutukę. Gyvenimo būdo ir įpročių pakeitimas gali žymiai pagerinti esamą būklę, nes savalaikės intervencijos ankstyvajame amžiuje, kurios teigiamai veikia sveikatą, gali turėti teigiamą įtaką kiekybiniams ir kokybiniams rodikliams. Programos, skirtos sveikos vaikų mitybos įpročiams diegti ir fizinio aktyvumo lygiui visoje švietimo sistemoje didinti, galėtų padėti kelti vaikų gyvenimo kokybę.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2024 Leona Roca, Marina Đuranović, Irena Klasnić
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.