Pradinių klasių mokinių gyvenimo kokybė ir mityba: Kroatijos duomenys

Authors

  • Leona Roca Primary school Mladost
  • Marina Đuranović Faculty of Teacher Education University of Zagreb https://orcid.org/0000-0001-7199-5488
  • Irena Klasnić Faculty of Teacher Education University of Zagreb

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2023.152.2

Pagrindiniai žodžiai:

sveikata, KIDSCREEN-10, mityba, nutukimas, mokiniai

Santrauka

Šio tyrimo tikslas – nustatyti pradinių klasių mokinių gyvenimo kokybę atsižvelgiant į jų mitybos būklę. Šiame tyrime dalyvavo Kroatijos Respublikos 16-os pradinių mokyklų 651 ketvirtų klasių mokinys (Mamžius = 10,38 ± 0,50 metų). Šiame tyrime gyvenimo kokybei įvertinti buvo naudojama sutrumpinta KIDSCREEN-10 indekso klausimyno kroatų versija. Kūno ūgis buvo matuojamas naudojant nešiojamąjį stadiometrą, o kūno sudėtis matuojama naudojant dviejų dažnių kūno sudėties analizatorių (TANITA DC-360P). Aukščiausiai vertinami gyvenimo kokybės kintamieji buvo šie: santykiai su tėvais, pramogos su draugais ir vienatvė. Žemiausios vertės kintamieji buvo sėkmė mokykloje ir laisvalaikis. Pagal kūno riebalų procentą nustatyta, kad 79,11 proc. mokinių laikosi normalios mitybos, 12,60 proc. turi antsvorio ir 8,29 proc. yra nutukę. Nustatytas statistiškai reikšmingas gyvenimo kokybės įsivertinimo skirtumas tarp mokinių, kurių mitybos būklė normali, ir tų, kurie yra nutukę. Gyvenimo būdo ir įpročių pakeitimas gali žymiai pagerinti esamą būklę, nes savalaikės intervencijos ankstyvajame amžiuje, kurios teigiamai veikia sveikatą, gali turėti teigiamą įtaką kiekybiniams ir kokybiniams rodikliams. Programos, skirtos sveikos vaikų mitybos įpročiams  diegti ir fizinio aktyvumo lygiui visoje švietimo sistemoje didinti, galėtų padėti kelti vaikų gyvenimo kokybę.

Author Biographies

Leona Roca, Primary school Mladost

Leona Roca, PhD, is an expert associate at the Chair of Kinesiology Education and the Chair of Pedagogy and Didactics at the Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia. She has published seven scientific papers and participated in conferences in Croatia and abroad. The focus of her interest includes pedagogy, kinesiology and physical activity of children.

e-mail: leona.roca@ufzg.hr

Marina Đuranović, Faculty of Teacher Education University of Zagreb

Marina Đuranović, PhD, is an Associate Professor at. She teaches pedagogy and didactics at several teacher education faculties in Zagreb. She has published more than fifty papers and participated in conferences in Croatia and abroad. The focus of her interest includes pedagogy, didactics and pedagogy of free time.

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7199-5488

e-mail: marina.duranovic@ufzg.hr

Atsisiuntimai

Publikuota

2024-01-19

Kaip cituoti

Roca, L. ., Đuranović, M., & Klasnić, I. (2024). Pradinių klasių mokinių gyvenimo kokybė ir mityba: Kroatijos duomenys. Pedagogika / Pedagogy, 152(4), 28–44. https://doi.org/10.15823/p.2023.152.2

Numeris

Skyriai

Straipsniai