Būsimųjų pedagogų reflektavimo patirtys kaip profesinio tobulėjimo priemonė

Authors

  • Gintautė Žibėnienė Mykolas Romeris University, Lithuania
  • Marijona Barkauskaitė Lithuanian University of Education Sciences, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.22

Pagrindiniai žodžiai:

refleksija, refleksijos metodai, būsimasis pedagogas, pedagoginių studijų studentas

Santrauka

Pristatomas kokybinis tyrimas, parengtas remiantis socialinio konstruktyvizmo metodologinėmis nuostatomis ir socialinio konstruktyvizmo teorinėmis prielaidomis. Keliamas mokslinis klausimas, kokias prasmes refleksijai suteikia būsimieji pedagogai, kokios jų asmeninės reflektavimo patirtys, išbandžius įvairius refleksijos metodus. Straipsnio tikslas – aptarti būsimųjų pedagogų reflektavimo patirtis kaip profesinio tobulėjimo priemonę. Tyrimas atliktas 2016–2017 m. gruodžio mėn. Analizuojant būsimųjų pedagogų reflektavimo patirtis išsiskyrė dvi kryptys: 1) asmeninės reflektavimo patirtys ir 2) įžvelgta refleksijos nauda mokiniams. Asmeninės būsimųjų pedagogų reflektavimo patirtys yra: netikėti reflektuojančiam asmeniui atradimai, negatyvaus požiūrio kaita į teigiamą, ne visada maloni ir lengva patirtis, veiklos savianalizė, nukreipianti tobulėti, atsiradęs poreikis refleksiją taikyti praktikoje, refleksijos rezultatų susiejimas su gyvenimo ir profesine sėkme, susiformavęs poreikis taikyti skirtingus refleksijos metodus, iš patirties kilusios įžvalgos apie asmens pasiekimų vertinimo kaitą, numatytos galimos nesėkmės ir grėsmės reflektuojant. Būsimieji pedagogai refleksijos metodus ketina taikyti su mokiniais, nes jie padeda mokytis ir suvokti mokymosi prasmę; padeda ugdytis atsakomybę; įdomesnis mokymo(si) procesas; ugdo kritinį mąstymą; padeda pažinti mokinį.

Author Biographies

Gintautė Žibėnienė, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Institute of Educational Sciences and Social Work

Marijona Barkauskaitė, Lithuanian University of Education Sciences, Lithuania

Lithuanian University of Education Sciences, Faculty of Education, Department of Education and Philosophy

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-06-20

Kaip cituoti

Žibėnienė, G., & Barkauskaitė, M. (2018). Būsimųjų pedagogų reflektavimo patirtys kaip profesinio tobulėjimo priemonė. Pedagogika / Pedagogy, 130(2), 64–75. https://doi.org/10.15823/p.2018.22

Numeris

Skyriai

Straipsniai