Irano mokyklų vadovų poreikio ugdytis įgūdžius įvertinimas, remiantis „Sėkmingo lyderio asmeninio tobulėjimo modeliu“

Authors

  • Naser Shirbagi University of Kurdistan, Iran

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.23

Pagrindiniai žodžiai:

sėkmingi vadovai, vadovavimo įgūdžiai, asmeninis tobulėjimas, mokyklos vadovas

Santrauka

Vadovų veiksmingumas, ypač vadovaujančių komandai, yra labai svarbus bet kurios mokyklos sėkmės garantas. Kad būtų veiksmingi lyderiai, mokyklos vadovai turi pažinti save. Yra keletas modelių, padedančių mokyklų vadovams suprasti jų asmeninį tobulėjimą. Tarp jų yra savęs ugdymo požiūris, kuris pabrėžia mokymosi visą gyvenimą svarbą. Iš tiesų, asmeninis tobulėjimas yra savęs keitimas savo paties pastangomis. Šio tyrimo tikslas buvo nustatyti ir įvertinti Irano mokyklų vadovų poreikį ugdytis įgūdžius, kurie, kaip nustatyta, yra būdingi sėkmingiems lyderiams. Šie įgūdžiai buvo suskirstyti į tris skirtingus lygius. Buvo taikomas klausimynu paremtas aprašomasis tyrimo metodas. Duomenų rinkimo priemonė – 110 punktų klausimynas. Tyrimo rezultatai parodė, kad esama statistiškai reikšmingų skirtingų lygių vadovų asmeninio tobulėjimo poreikių, atsižvelgiant į demografinius kintamuosius, skirtumų. Kalbant apie poreikio lygius, buvo gauti skirtingi vidurkiai. Vidutinis „Įgūdžių ir požymių“ rangas buvo 2,36 ir šis įgūdžių lygis buvo prioritetinis daugumai vadovų. Be to, iš 11 lyderiui būdingų požymių vadovai išreiškė didelį poreikį plėtoti savo „protavimo gebėjimo“ savybes. Moterys vadovės labiau išreiškė poreikį tobulinti „analitinius ir problemų sprendimo įgūdžius“ nei vyrai. Buvo padarytos išvados, kad vadovams reikia sutelkti savo pastangas į veiklą, kuri turi įtakos sklandžiam mokyklų valdymui: ugdytis įgūdžius, kaip sukurti tinkamą klimatą ugdymo įstaigoje; ugdytis savo analitinius ir sprendimo priėmimo įgūdžius ir siekti asmeninio tobulėjimo bendraujant su mokyklos bendruomene.

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-06-20

Kaip cituoti

Shirbagi, N. (2018). Irano mokyklų vadovų poreikio ugdytis įgūdžius įvertinimas, remiantis „Sėkmingo lyderio asmeninio tobulėjimo modeliu“. Pedagogika / Pedagogy, 130(2), 76–91. https://doi.org/10.15823/p.2018.23

Numeris

Skyriai

Straipsniai