Kodėl ir kaip aukštojo mokslo prieinamumas socialiai jautrioms grupėms yra kontekstualizuotas?
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2018.21Pagrindiniai žodžiai:
prieinamumas, aukštasis mokslas, socialiai jautrios grupės, žmonės, turintys negalią, moterys, etninės mažumosSantrauka
Šio darbo tikslas – nustatyti, kaip ir kodėl aukštojo mokslo prieinamumas socialiai jautrioms grupėms yra kontekstualizuotas.
Tyrimo uždaviniai:
1. Išryškinti esmines teorines ir metodologines pozicijas, leidžiančias įsigilinti į aukštojo mokslo prieinamumą.
2. Apžvelgti DARE projektą kaip atvejį, leidžiantį įsigilinti į aukštojo mokslo prieinamumą socialiai jautrioms grupėms.
3. Nustatyti aukštojo mokslo prieinamumo socialiai jautrioms grupėms veiksnius, leidžiančius atsakyti, kaip ir kodėl šis prieinamumas yra kontekstualizuotas.
Šiame darbe pateikiamo empirinio tyrimo strategija – atvejo studija, kuriai buvo panaudotas šio straipsnio autorių dalyvavimas DARE projekte, skirtame aukštojo mokslo prieinamumo socialiai jautrioms grupėms didinimui ES asocijuotose šalyse Izraelyje ir Gruzijoje, dalyvaujant ES šalių partnerių ekspertams. Tyrimui taikyti šie metodai: mokslinės literatūros analizė, dokumentų analizė, stebėjimas, grupinė diskusija (angl. focus group discussion).
Straipsnio struktūra atitinka tyrimo uždavinius. Pabaigoje pristatomos išvados, atskleidžiančios aukštojo mokslo prieinamumo socialiai jautrioms grupėms kontekstualizavimo esmę ir priežastis.