Švietimo modeliuotos krypties ir konteksto įtampų tendencijos

Authors

  • Ramutė Bruzgelevičienė Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.19

Pagrindiniai žodžiai:

transformacinė švietimo paskirtis, švietimo paskirties, visuomenės plėtros sampratos, asmens ir valstybės interesas, ekonominis tikslingumas, homo economicus visuomenė

Santrauka

Straipsnyje tęsiama Lietuvos švietimo modeliuotos krypties ir konteksto įtampų problemos XXI a. antrojo dešimtmečio Lietuvos švietimo raidos etape analizė. Pasirinktas aspektas – švietimo dokumentuose deklaruotos transformacinės švietimo paskirties galimybė klostantis nepalankiam visuomenės socialinių grupių švietimo vertinimui. Pagrindinis tyrimo klausimas – kodėl tarp deklaruotos švietimo transformacinės paskirties ir švietimo raidos konteksto klostosi įtampos. Daroma prielaida, kad problemos priežastys atsiranda ryškėjant konfliktui tarp švietimo dokumentuose įvardytos transformacinės paskirties ir visuomenėje besiklostančių prieštaringų požiūrių į švietimo paskirtį, būklę, raidos perspektyvas. Remiamasi kokybinio dokumentinio tyrimo metodologine prieiga: analizuojami tikslingai pasirinkti švietimo diskurso dokumentiniai šaltiniai. Duomenų analizės metodas – kokybinės turinio analizės dedukcinė versija. Prieinama išvada, kad apibrėžtu švietimo raidos laikotarpiu tarp deklaruotos švietimo transformacinės paskirties ir švietimo konteksto įtampos gali klostytis dėl skirtingas galias ir išteklius, skirtingus ginamus požiūrius ir besiskiriančias švietimo paskirties, visuomenės plėtros sampratas turinčių suinteresuotųjų grupių pastangų daryti įtaką švietimo politikai, švietimo raidai.

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-06-20

Kaip cituoti

Bruzgelevičienė, R. (2018). Švietimo modeliuotos krypties ir konteksto įtampų tendencijos. Pedagogika / Pedagogy, 130(2), 5–31. https://doi.org/10.15823/p.2018.19

Numeris

Skyriai

Straipsniai