Švietimo modeliuotos krypties ir konteksto įtampų tendencijos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2018.19Pagrindiniai žodžiai:
transformacinė švietimo paskirtis, švietimo paskirties, visuomenės plėtros sampratos, asmens ir valstybės interesas, ekonominis tikslingumas, homo economicus visuomenėSantrauka
Straipsnyje tęsiama Lietuvos švietimo modeliuotos krypties ir konteksto įtampų problemos XXI a. antrojo dešimtmečio Lietuvos švietimo raidos etape analizė. Pasirinktas aspektas – švietimo dokumentuose deklaruotos transformacinės švietimo paskirties galimybė klostantis nepalankiam visuomenės socialinių grupių švietimo vertinimui. Pagrindinis tyrimo klausimas – kodėl tarp deklaruotos švietimo transformacinės paskirties ir švietimo raidos konteksto klostosi įtampos. Daroma prielaida, kad problemos priežastys atsiranda ryškėjant konfliktui tarp švietimo dokumentuose įvardytos transformacinės paskirties ir visuomenėje besiklostančių prieštaringų požiūrių į švietimo paskirtį, būklę, raidos perspektyvas. Remiamasi kokybinio dokumentinio tyrimo metodologine prieiga: analizuojami tikslingai pasirinkti švietimo diskurso dokumentiniai šaltiniai. Duomenų analizės metodas – kokybinės turinio analizės dedukcinė versija. Prieinama išvada, kad apibrėžtu švietimo raidos laikotarpiu tarp deklaruotos švietimo transformacinės paskirties ir švietimo konteksto įtampos gali klostytis dėl skirtingas galias ir išteklius, skirtingus ginamus požiūrius ir besiskiriančias švietimo paskirties, visuomenės plėtros sampratas turinčių suinteresuotųjų grupių pastangų daryti įtaką švietimo politikai, švietimo raidai.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2018 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.