Vaikų nuostatos dėl integruotos kūno kultūros pamokos, kaip instrumento, validumas Lietuvoje

Authors

  • Dovilė Selickaitė Lithuanian Sports University, Lithuania
  • Diana Rėklaitienė Lithuanian Sports University, Lithuania
  • Martin Block University of Virginia, USA
  • Kazimieras Pukėnas Lithuanian Sports University, Lithuania
  • Mindaugas Kavaliauskas Kaunas University of Technology, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.132.13

Pagrindiniai žodžiai:

specialieji ugdymosi poreikiai, fizinę negalią turintys mokiniai, įtraukusis ugdymas, patikimumas, validumas, CAIPE-R

Santrauka

Straipsnyje įvertintas lietuvių „Vaikų nuostatos dėl integruotos kūno kultūros“ (angl. Children‘s Attitudes Towards Integrated Physical Education – Rivised; CAIPE-R), kaip instrumento, validumas ir patikimumas. Tyrimo imtis – 14-os bendrojo ugdymo mokyklų 5–8 klasių 1204 mokiniai. Tyrimo tikslas – įvertinti CAIPE-LT instrumento validumą ir patikimumą. Atliktos tiriamoji ir patvirtinamoji faktorinės analizės atskleidė, kad CAIPE-LT instrumentą sudarantis dviejų faktorių struktūrinis modelis yra tinkamas duomenims analizuoti. CAIPE-LT priemonė (α=0,87; test-retest r=0,81) ir ją sudarančios subskalės („Bendros nuostatos“ α=0,86, test-retest r=0,79; „Nuostatos dėl žaidimo taisyklių keitimo“ α=0,71, test-retest r=0,77) yra patikimos ir stabilios. Remiantis gautais rezultatais daroma išvada, kad CAIPE-LT yra patikima ir validi priemonė, kuria galima atlikti išsamius tyrimus.

Author Biographies

Dovilė Selickaitė, Lithuanian Sports University, Lithuania

Department of Applied Biology and Rehabilitation, Lithuanian Sports University, Lithuania

Diana Rėklaitienė, Lithuanian Sports University, Lithuania

Department of Applied Biology and Rehabilitation, Lithuanian Sports University, Lithuania

Martin Block, University of Virginia, USA

Department of Kinesiology, Memorial Gym, University of Virginia, USA

Kazimieras Pukėnas, Lithuanian Sports University, Lithuania

Department of Applied Biology and Rehabilitation, Lithuanian Sports University, Lithuania

Mindaugas Kavaliauskas, Kaunas University of Technology, Lithuania

Department of Applied Mathematics, Kaunas University of Technology, Lithuania

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-12-20

Kaip cituoti

Selickaitė, D., Rėklaitienė, D., Block, M., Pukėnas, K., & Kavaliauskas, M. (2018). Vaikų nuostatos dėl integruotos kūno kultūros pamokos, kaip instrumento, validumas Lietuvoje. Pedagogika / Pedagogy, 132(4), 211–227. https://doi.org/10.15823/p.2018.132.13

Numeris

Skyriai

Straipsniai