Tiriamoji ir patvirtinamoji Indonezijos studentų psichologinės gerovės (PERMA) faktorinė analizė matematikos mokymo programose

Authors

  • Riyan Hidayat University of Malaya, Malaysia
  • Akhmad Habibi Universitas Jambi, Indonesia
  • Mohd Rashid Mohd Saad University of Malaya, Malaysia
  • Amirul Mukminin Universitas Jambi, Indonesia
  • Wan Izani bin Wan Idris University of Malaya, Malaysia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2018.132.9

Pagrindiniai žodžiai:

faktorinė analizė, laimė, Indonezija, matematikos mokymo programos, PERMA, validumas

Santrauka

Šiame tyrime nagrinėjamas PERMA instrumentų validumas ir patikimumas nustatant Indonezijos studentų PERMA pobūdį matematikos mokymo programose. Iš viso tyrime dalyvavo 274 studentai, atrinkti taikant klasterinės atsitiktinės atrankos metodą. Siekiant ištirti PERMA faktorių struktūrą, buvo pasitelktas klausimynas. Kiekybiniai duomenys buvo analizuojami taikant tiriamąją faktorinę analizę (TFA) ir patvirtinamąją faktorinę analizę (PFA), naudojant SPPS 23 ir AMOS 18. TFA atskleidė struktūras, panašias į ankstesnių tyrimų. PFA buvo patvirtintas PERMA klausimyno tinkamumas Indonezijos studentams. Šis tyrimas atskleidė, kad Indonezijos studentų PERMA matematikos mokymo programose sudaro penki faktoriai: teigiami emociniai išgyvenimai (angl. positive emotion), įsitraukimas (angl. engagement), pozityvūs santykiai su kitais (angl. relationship), prasmingumas (angl. meaning) ir pasiekimai (angl. accomplishment). PERMA patikimumo rodikliai Indonezijos imčiai yra tinkami. Tiek šio ir ankstesnių tyrimų skirtumai, tiek panašumai rodo ryškią kultūrinę įvairovę. Indonezijos mokslininkams ir dėstytojams yra svarbu nustatyti besimokančiųjų matematikos PERMA rodiklius, siekiant pagerinti matematikos mokymo kokybę. Šis tyrimas rodo, kad svarbu yra ištirti mokinių PERMA struktūrą taikant TFA ir patvirtinti ją taikant PFA, o ne vien tik išversti konstruktą į kitą kalbą. Šis pasiūlymas paremtas kultūriniais skirtumais, kurie palaipsniui atsiskleidžia. Ateityje turi būti patikrinta hipotezė apie patikimą ir validų PERMA instrumentą Indonezijos pradinių ir vidurinių mokyklų mokiniams. Reikėtų išnagrinėti ir kitus veiksnius, tokius kaip socialinės ir ekonominės problemos, pasiekimų lygis.

Author Biographies

Riyan Hidayat, University of Malaya, Malaysia

Faculty of Education, University of Malaya, Malaysia

Akhmad Habibi, Universitas Jambi, Indonesia

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Jambi, Indonesia

Mohd Rashid Mohd Saad, University of Malaya, Malaysia

Faculty of Education, University of Malaya, Malaysia

Amirul Mukminin, Universitas Jambi, Indonesia

Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Jambi, Indonesia

Wan Izani bin Wan Idris, University of Malaya, Malaysia

Faculty of Education, University of Malaya, Malaysia

Atsisiuntimai

Publikuota

2018-12-20

Kaip cituoti

Hidayat, R., Habibi, A., Saad, M. R. M. ., Mukminin, A., & Idris, W. I. bin W. (2018). Tiriamoji ir patvirtinamoji Indonezijos studentų psichologinės gerovės (PERMA) faktorinė analizė matematikos mokymo programose. Pedagogika / Pedagogy, 132(4), 147–165. https://doi.org/10.15823/p.2018.132.9

Numeris

Skyriai

Straipsniai