Tiriamoji ir patvirtinamoji Indonezijos studentų psichologinės gerovės (PERMA) faktorinė analizė matematikos mokymo programose
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2018.132.9Pagrindiniai žodžiai:
faktorinė analizė, laimė, Indonezija, matematikos mokymo programos, PERMA, validumasSantrauka
Šiame tyrime nagrinėjamas PERMA instrumentų validumas ir patikimumas nustatant Indonezijos studentų PERMA pobūdį matematikos mokymo programose. Iš viso tyrime dalyvavo 274 studentai, atrinkti taikant klasterinės atsitiktinės atrankos metodą. Siekiant ištirti PERMA faktorių struktūrą, buvo pasitelktas klausimynas. Kiekybiniai duomenys buvo analizuojami taikant tiriamąją faktorinę analizę (TFA) ir patvirtinamąją faktorinę analizę (PFA), naudojant SPPS 23 ir AMOS 18. TFA atskleidė struktūras, panašias į ankstesnių tyrimų. PFA buvo patvirtintas PERMA klausimyno tinkamumas Indonezijos studentams. Šis tyrimas atskleidė, kad Indonezijos studentų PERMA matematikos mokymo programose sudaro penki faktoriai: teigiami emociniai išgyvenimai (angl. positive emotion), įsitraukimas (angl. engagement), pozityvūs santykiai su kitais (angl. relationship), prasmingumas (angl. meaning) ir pasiekimai (angl. accomplishment). PERMA patikimumo rodikliai Indonezijos imčiai yra tinkami. Tiek šio ir ankstesnių tyrimų skirtumai, tiek panašumai rodo ryškią kultūrinę įvairovę. Indonezijos mokslininkams ir dėstytojams yra svarbu nustatyti besimokančiųjų matematikos PERMA rodiklius, siekiant pagerinti matematikos mokymo kokybę. Šis tyrimas rodo, kad svarbu yra ištirti mokinių PERMA struktūrą taikant TFA ir patvirtinti ją taikant PFA, o ne vien tik išversti konstruktą į kitą kalbą. Šis pasiūlymas paremtas kultūriniais skirtumais, kurie palaipsniui atsiskleidžia. Ateityje turi būti patikrinta hipotezė apie patikimą ir validų PERMA instrumentą Indonezijos pradinių ir vidurinių mokyklų mokiniams. Reikėtų išnagrinėti ir kitus veiksnius, tokius kaip socialinės ir ekonominės problemos, pasiekimų lygis.