Tarpdiscipliniškumo skatinimas pradinėje mokykloje mokslinio ugdymo kontekste
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2018.132.8Pagrindiniai žodžiai:
tarpdiscipliniškumas, mokslinis ugdymas, profesinis tobulėjimas, praktinė patirtis, pradinė mokyklaSantrauka
Tarpdiscipliniškumo skatinimas vis labiau pastebimas viso pasaulio tarptautinėse ugdymo programose – tuo siekiama geriau parengti mokinius realaus gyvenimo iššūkiams, kylantiems iš vis reiklesnės visuomenės (Abell, Mcdonald, 2006; Costa, Domingos, 2018b; Kim, Bolger, 2017; Rocard et al., 2007). Šios rekomendacijos didina mokytojų motyvaciją atnaujinti praktinio darbo klasėje įgūdžius, siekiant profesinio tobulėjimo (Hewson, 2007; Rocard et al., 2007; Zehetmeie, Krainer, 2011).
Šiame straipsnyje siekiama rasti būdus, kaip skatinti tarpdiscipliniškumą mokslinio ugdymo kontekste, remiantis bendradarbiavimu paremta nuolatinio mokytojų profesinio tobulėjimo (angl. CPD) programa. Pagrindinis mūsų tikslas buvo ištirti, ar mokytojai, kurie dalyvavo įgyvendinant šią CPD programą, įgijo įgūdžių kurti ir atlikti tarpdalykines užduotis, tinkamas pradinės mokyklos ugdymo programai. Be to, remdamiesi CPD programa, mes bandėme rasti strategijas, kurios motyvuotų mokytojus atnaujinti praktinius darbo klasėje įgūdžius.
Buvo taikoma kokybinė metodologija ir interpretacinis požiūris, o dalyviai buvo pradinės mokyklos mokytojai, kurie dalyvavo įgyvendinant minėtą CPD programą. Tyrimo rezultatai patvirtino, kad mokytojai, kurie dalyvavo įgyvendinant programą, įgijo įgūdžių kurti ir atlikti tarpdisciplinines užduotis, tinkamas pradinės mokyklos ugdymo programoms ir susijusias su moksliniu ugdymu. Strategijos, kurios padeda mokytojams tai pasiekti, yra sietinos su lankymusi kitų mokytojų pamokose ir dalijimusi gerąja patirtimi. Dėl to mokytojų darbas tampa inovatyvesnis.