Indonezijos vaikų brandumas pradinei mokyklai. Holistinio požiūrio į mokyklinę brandą preliminarus tyrimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2018.132.6Pagrindiniai žodžiai:
mokyklinė branda, pradinė mokykla, ugdymas ankstyvojoje vaikystėje, mokyklinės brandos požymiai ir rodikliai, ankstyvosios brandos instrumentas (angl. EDI), moralinės ir religinės vertybėsSantrauka
Atlikti šį tyrimą paskatino problemų, susijusių su Indonezijos vaikų brandumu pradinei mokyklai, egzistavimas. Preliminarūs tyrimai rodo, kad vaikų brandumo mokyklai lygis vis dar yra žemas. Tai rodo šie požymiai: pradinėse mokyklose didelis skaičius mokinių, kurie paliekami kartoti ugdymo programos po pirmos klasės, žemi vaikų socialinių įgūdžių ir savikontrolės rodikliai, nepakankamas jų moralinių vertybių supratimas. Šio tyrimo uždaviniai: 1) išnagrinėti, kaip vaikų brandumą pradinei mokyklai supranta mokytojai ir tėvai; 2) pateikti rodiklius ir požymius, kurie rodo vaikų pasirengimą pagrindinei mokyklai. Šiame tyrime dalyvavo 83 tiriamieji, iš kurių 43 buvo mokytojai ir 40 – tėvai iš dviejų Indonezijos provincijų: Džakartos ir Vakarų Javos. Tyrimo metodas – mokytojų ir tėvų grupių interviu. Tyrimo rezultatams gauti buvo taikoma tematinė analizė, paremta brandumo mokyklai grindžiamąja teorija. Siekdami užtikrinti tyrimo rezultatų pagrįstumą ir nuoseklumą, mokslininkai naudojo kokybiniams tyrimams skirtą N Vivo 10 for Windows kompiuterinę programą. Straipsnyje atskleisti tyrimo rezultatai: vaikų brandumas pradinei mokyklai yra tapatinamas su jų akademiniu brandumu; papildomi vaikų brandumo pradinei mokyklai aspektai Indonezijoje susiję su moralinėmis ir religinėmis vertybėmis. Šios išvados pagrindžia straipsnio reikšmingumą, kadangi jos gali būti nebūdingos kitų šalių vaikų mokyklinės brandos sąvokai.