Neaiškios struktūros problemų sprendimo bendradarbiaujant gebėjimų plėtojimo edukacinė sistema
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2018.132.1Pagrindiniai žodžiai:
problemų sprendimas, bendradarbiavimas, XXI amžiaus gebėjimai, neaiškios struktūros problemos, aukštasis mokslasSantrauka
Problemų sprendimas yra įvardijamas kaip vienas iš svarbiausių XXI amžiaus gebėjimų, ir todėl daugybė edukologijos mokslo atstovų ir praktikų nurodo, kad šio gebėjimo ugdymas turėtų būti integruojamas į įvairius universitetinius dalykus. Tačiau ši praktika dažniausiai apsiriboja probleminio mokymosi taikymu, problemų sprendimo gebėjimo ugdymas čia yra nurodomas tik kaip vienas iš daugelio tikslų. Taip pat svarbu pažymėti, kad šis populiarus metodas yra priskiriamas prie padedančių perprasti dalyko turinį metodų, jį taikant tam ir skiriama daugiau dėmesio. Iš tikrųjų neaiškios struktūros problemų sprendimas yra sudėtingas procesas, todėl aukštajame moksle turėtų būti skiriama daugiau dėmesio šio gebėjimo ugdymui. Šiame straipsnyje siekiama pagrįsti mokymo / mokymosi sistemą, kuri ir padėtų įgyvendinti tokį edukacinį tikslą.
Pasitelkiant literatūros analizę, yra kuriama sistema, kuri leistų plėtoti problemų sprendimo bendradarbiaujant gebėjimą. Ji susideda iš trijų dalių: pasirengimo spręsti neaiškios struktūros problemas bendradarbiaujant, įsitraukimo į tokių problemų sprendimą ir šių procesų bei pasiektų rezultatų vertinimo. Sukurta sistema yra universali ir gali būti pritaikyta dėstant įvairias mokslo disciplinas ar tarpdalykinius kursus aukštojoje mokykloje.