Sėkmingų švietimo pokyčių požymiai reformų fone
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2023.152.3Pagrindiniai žodžiai:
ugdymo turinys, ugdymo turinio reforma, švietimo kaita, švietimo reforma, Q metodikaSantrauka
Švietimo sistemų tobulinimas yra pasaulinis reiškinys. Per pastaruosius kelis dešimtmečius buvome dinamiškų švietimo sistemų pokyčių visuose žemynuose liudininkai. Slovakija priklauso šalims, kuriose švietimo pokyčiai nebuvo sėkmingai valdomi iki galo. Paskutinė 2008 m. ugdymo programų reforma patvirtino Fullano 3 dimensijų teoriją. Nepakankamas reformos proceso įgyvendinimo etapo įvertinimas lemia nesėkmę. Nesėkmingas bandymas vėliau gilina nusivylimą ir padidina mokytojų pasipriešinimą pokyčiams. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kokios yra švietimo pokyčių įgyvendinimo dalyvių (mokytojų, mokyklų vadovybės ir kitų vadovų) idėjos Slovakijoje sėkmingai ugdymo turinio reformai kurti ir įgyvendinti. Taikant Q metodologijos kiekybinį-kokybinį tyrimo dizainą, buvo identifikuoti penki skirtingi nuomonių klasteriai. Tyrimas rodo, kad sėkmingų švietimo pokyčių požymiai turėtų būti: 1) reagavimas į globalius pokyčius; 2) vaikų su įvairiais ugdymosi poreikias gerbimas; 3) sutarimas, paremtas nuodugniu mokyklos praktikos problemų išmanymu; 4) pragmatiškumas ir tvarumas; 5) fundementalumas ir atsakingumas. Pateikti tyrimo rezultatai patvirtina faktą, kad žinių ir sąmonės pasaulis yra bendras ir naratyvus pasaulis net ir santykyje su sėkmingų švietimo pokyčių požymių idėjų tyrinėjimu. Tai reiškia būtinybę atsižvelgti į švietimo pokyčių dalyvių nuomones, kurios šiame tyrime ir pateiktos kaip vienas iš galimų būdų.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2023 Katarína Vančíková, Štefan Porubský, Barbara Basarabová, Denisa Šukolová

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.