Namo statyba iš „Lego“ kaladėlių: tarpkultūrinis pagrindimas, taikant sukurtą motyvacijos klausimyną (CMQS) gamtos moksluose
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.142.12Pagrindiniai žodžiai:
motyvacija mokytis gamtos mokslus, pagrindimas, sukonstruoti klausimynai, veiksnių analizėSantrauka
Šiuo tyrimu siekiama atskleisti motyvacijos klausimyno (angl. CMQS) pritaikymą gamtos moksluose. Klausimynas buvo sukurtas remiantis pasiekimų tikslo, apsisprendimo ir socialinių pažinimo teorijų aspektais. Tyrime dalyvavo septyni šimtai šešiasdešimt bakalauro pakopos studentų, studijuojančių gamtos mokslus aukštosiose mokyklose. Dalyviai pildė anketas, sudarytas iš septynių latentinių veiksnių. Analizuojant duomenis buvo atlikta tiriamoji faktorinė analizė (angl. EFA), patvirtinčioji faktorinė analizė (angl. CFA), vidinis skalės nuoseklumas naudojant Cronbacho alfa koeficientą, sudėtinis patikimumas (angl. CR) ir konstrukcijos pagrįstumas. Be to, nepriklausomas t testas ir Coheno d kintamieji buvo naudojami tiriant latentinių veiksnių lyčių skirtumus.
Rezultatai patvirtina, kad motyvacijos klausimynas (angl. CMQS) gamtos moksluose yra tinkama ir patikima priemonė, leidžianti įvertinti studentų motyvaciją pritaikant atitinkamą modelį. Veiklos tikslai, meistriškumo tikslai ir vidinė motyvacija skiriasi priklausomai nuo lyties ir pasižymi nedideliu efekto poveikiu. Tikimasi, kad motyvacijos klausimynas (angl. CMQS) gamtos moksluose padės dėstytojams nustatyti veiksnius, turinčius įtakos gamtos mokslų studentų, ypač iš Indonezijos, motyvacijai.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2021 Authors

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.