Mokytojo veikla, palankios mokymosi sąlygos ir mokinių pasiekimai: mokyklos vadovo lyderystės klausimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.142.4Pagrindiniai žodžiai:
mokytojo lyderystė, mokytojo veikla, palankios sąlygos mokykloje, mokinių pasiekimaiSantrauka
Šis tyrimas turi du pagrindinius tyrimo tikslus. Pirma, šiuo tyrimu siekiama ištirti, koks santykis tarp mokyklos vadovo lyderystės vaidmens ir mokytojo veiklai palankių mokymosi sąlygų bei mokinių pasiekimų. Antra, siekiama nustatyti palankių mokymosi sąlygų kūrimo ir mokytojo veiklos įtaką mokinių pasiekimams. Šiam tyrimui buvo pasirinktas kiekybinis metodas, naudojant struktūrinių lygčių modeliavimą. Tyrimo duomenys buvo surinkti iš respondentams pateiktų anketų. Duomenys buvo analizuojami naudojant „Warp-PLS“ programinę įrangą. Išvados rodo, kad mokyklos vadovo lyderystė teigiamai veikia mokytojo veiklą ir kuria palankias mokymosi sąlygas mokykloje. Vis dėlto stebina išvada, kad mokytojo veikla neskatina mokinių pasiekimų profesinėse mokyklose Indonezijoje, nors palankios mokymosi sąlygos mokykloje turi didžiausią įtaką mokinių pasiekimus. Tai reiškia, kad geresnės mokymosi sąlygos ir infrastruktūra pagerina mokinių pasiekimus. Galiausiai vadovo lyderystė per mokytojo veiklą ir palankias mokymosi sąlygas mokykloje nėra susijusi su mokinių rezultatais, todėl tiek mokytojų veikla, tiek palankios mokymosi sąlygos mokykloje negali būti laikomas tarpiniu kintamuoju. Nors duomenys buvo surinkti daugybėje Rytų Javos miesto Surabajos profesinių mokyklų, šių išvadų negalima apibendrinti ir pritaikyti visoms regiono profesinėms mokykloms. Rekomenduojama būsimiems mokslininkams įtraukti į tyrimus keletą Indonezijos miestų, kad, taikant mišrų metodą, būtų galima geriau suprasti šiuos švietimo reiškinius.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2021 Authors

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.