Bendruomenės ekologija ir išplėstinis mokymasis. Besimokanti bendruomenė ugdymo transformacijai María José

Authors

  • María José Sosa Díaz University of Extremadura, Spain
  • María del Carmen Garrido Arroyo University of Extremadura, Spain

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.142.3

Pagrindiniai žodžiai:

išplėstinis mokymasis, mokymosi ekologija, bendruomenės ekologija, atvejų analizė, kokybinis tyrimas, alternatyvus švietimas, mokymosi bendruomenė

Santrauka

Išplėstinis mokymasis yra mokymosi modelis, kuris iš esmės apibrėžia, kaip mes suprantame mokymosi procesus, ir kuris leidžia analizuoti, kaip mokymasis vyksta švietimo bendruomenėje, kur jos narių dalyvavimas ir ryšiai yra būtini socialinei transformacijai.
Atsižvelgiant į šią koncepciją, kaip atspirties tašką, buvo sukurta tyrimo metodika, kuria siekiama užfiksuoti, išanalizuoti ir aprašyti, kaip išplėstinis mokymosi procesas gali vykti skirtingose veiklos sistemose, ir (arba) nustatyti kliūtis, sunkumus ir iššūkius bendruomeninėje praktikoje ir institucijose. Šiuo tikslu buvo taikoma kokybinė metodologija, atliekama atvejo analizė, analizei pasitelkiant praktikuojančią bendruomenę ,,Espacio Libre Candil“, kuri buvo sukurta kaip ,,alternatyvi“ mokykla edukaciniam projektui.
Kaip pagrindiniai grupės mokymosi veiksmai duomenims rinkti buvo naudojami pusiau struktūruoti reikšmingų švietimo bendruomenės narių interviu, taip pat dviejų susirinkimų stebėjimas nedalyvaujant. Rezultatai atskleidė, kad mokytis galima grupėje, tai įrodo bendruomenių kūrybinis pajėgumas, kai suteikiama galimybė dalyvauti grupės organizavimo ir valdymo veikloje. Mokymosi matricos analizė leidžia sužinoti, kas, ką, kodėl ir kaip mokosi grupėje. Išanalizavus mokymosi ciklinį pobūdį, taip pat nustatyta kiekvieno mokymosi ciklo kartotinė kilpa. Išvados rodo, kad yra ir kitokių mokymosi formų, sukurtų iš patirties ir santykių įvairiose kultūrinėse ekosistemose, kurias galima vadinti bendruomenės ekologija.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Sosa Díaz, M. J., & del Carmen Garrido Arroyo, M. (2023). Bendruomenės ekologija ir išplėstinis mokymasis. Besimokanti bendruomenė ugdymo transformacijai María José. Pedagogika / Pedagogy, 142(2), 43–70. https://doi.org/10.15823/p.2020.142.3

Numeris

Skyriai

Straipsniai