Triloginis mokymasis kaip kūrėjų bendruomenės teorinė skaitmeninė ekosistema: atvejo analizė

Authors

  • Jesús Valverde-Berrocoso University of Extremadura, Spain
  • María Rosa Fernández-Sánchez University of Extremadura, Spain

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.139.10

Pagrindiniai žodžiai:

triloginio mokymosi prieiga, kūrėjų judėjimas, pasidaryk pats (angl. Do It Yourself (DIY)), atvejo analizė, praktikos bendruomenė

Santrauka

Skaitmeninės technologijos keičia mokymo(si) procesus, todėl būtina suprasti naujas mokymosi ekologijas technologinėse ekosistemose. Metaforų apie mokymąsi, kaip apie monologo-dialogo procesą, nepakanka naujiems, skaitmeninių technologijų keičiamiems švietimo reiškiniams, tokiems kaip kūrėjų bendruomenės, paaiškinti. Šiame straipsnyje mokymosi bendruomenės nagrinėjamos iš „triloginio mokymosi“ perspektyvos, remiantis tokia triada: sudedamosios dalys, tarpusavio sąveika ir rezultatas. Naudota kiekybinio tyrimo ir atvejo analizės metodologija. 
Duomenys surinkti naudojant giluminius interviu, stebėjimą nedalyvaujant ir dokumentų analizę. Straipsnyje analizuojamos temos apima mokymosi sampratą; efektyvaus mokymosi procesą; strategijas ir faktorius; mokymąsi bendradarbiaujant; kritinį-kūrybinį mąstymą; savarankiškumą; dalijimąsi žiniomis ir jų hierarchiją. Taigi atvejo analizė leido įrodyti, kad egzistuoja visi „triloginio mokymosi“ komponentai, ir tai suteikia galimybę šias žinias pritaikyti formaliojo mokymosi transformacijai. Skaitmeninės ir informacinės technologijos (internetas, forumai) yra naudojamos labai efektyviai ir yra būtinos kuriant besimokančią bendruomenę.

Atsisiuntimai

Publikuota

2020-11-16

Kaip cituoti

Valverde-Berrocoso, J., & Fernández-Sánchez, M. R. (2020). Triloginis mokymasis kaip kūrėjų bendruomenės teorinė skaitmeninė ekosistema: atvejo analizė. Pedagogika / Pedagogy, 139(3), 199–218. https://doi.org/10.15823/p.2020.139.10

Numeris

Skyriai

Straipsniai