Muzikos mokymas: pradinės mokyklos mokinių (pirmos, antros ir trečios klasės) perspektyva

Authors

  • Vesna Svalina Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Croatia
  • Jelena Zelić Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Croatia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.139.9

Pagrindiniai žodžiai:

pradinės mokyklos žemesnės klasės, muzikinė veikla, muzikos mokymas, mokinių prioritetai

Santrauka

Šiame straipsnyje aptariami tyrimo, atlikto siekiant ištirti pradinių klasių mokinių (pirmos, antros ir trečios klasės) prioritetus muzikos mokymo veiklai gerinti, rezultatai. Tyrimo tikslas – atskleisti pradinės mokyklos pirmos, antros ir trečios klasės mokinių nuostatas į muzikos mokymą ir tam tikrą muzikinę veiklą muzikos pamokų metu ir nustatyti, ar mokinių atsakymai apie pasitenkinimą tam tikra muzikine veikla priklauso nuo jų amžiaus. Tyrime dalyvavo 113 mokinių. Tyrimo rezultatai parodė, kad mokiniai mėgsta muzikos pamokas, jose vyrauja teigiamos emocijos. Mokant muzikos, dažniausiai mokoma dainavimo, tačiau mokiniai mieliau dalyvauja muzikiniuose žaidimuose. Mokiniai mažiausiai domisi muzikine kūrybine veikla. Kroatijos mokyklos mokytojams taip pat reikia šiek tiek kitokio požiūrio į muzikinę kūrybinę veiklą, nes mokiniai pabrėžia, kad jie yra mažiausiai patenkinti šia veikla. Taip pat būtina nustatyti, kodėl mokiniai mažiausiai linkę mėgautis muzikine kūryba. Rezultatai taip pat parodė statistiškai reikšmingus skirtumus tarp mokinių nuostatų į jų pasitenkinimą grojant Orff instrumentais ir muzikinę kūrybinę veiklą pagal amžių. Mokytojai turi atsižvelgti į tai, kad muzikiniai žaidimai yra labiausiai paplitusi muzikinė veikla mokant muzikos, ir žaidimus dažniau sieti su kita muzikine veikla (dainavimu, grojimu instrumentu, muzikos klausymu ir muzikinės kūrybos užsiėmimais). Be to, daugiau dėmesio reikėtų skirti mokytojų kompetencijoms, tokioms kaip mokinių mokymas groti instrumentu ir jų muzikinės kūrybinės veiklos skatinimas, ugdyti suteikiant mokymosi visą gyvenimą galimybes.

Atsisiuntimai

Publikuota

2020-11-16

Kaip cituoti

Svalina, V., & Zelić, J. (2020). Muzikos mokymas: pradinės mokyklos mokinių (pirmos, antros ir trečios klasės) perspektyva. Pedagogika / Pedagogy, 139(3), 175–198. https://doi.org/10.15823/p.2020.139.9

Numeris

Skyriai

Straipsniai