Mikromokymas vidurinio ugdymo anglų kalbos mokytojo-eksperto požiūriu: poveikis būsimųjų mokytojų pedagoginio turinio žinioms
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2020.139.6Pagrindiniai žodžiai:
pasikeitimai, poveikis, mokytojas-ekspertas, mikromokymas, pedagoginio turinio žinios, būsimieji anglų kalbos mokytojaiSantrauka
Mokymo praktika yra baigiamoji būsimųjų anglų kalbos mokytojų praktika, kurią jie privalo atlikti, išklausę mikromokymo kursą universitete. Tačiau viena iš esminių problemų, su kuriomis susiduria būsimieji anglų kalbos mokytojai, atlikdami mokymo praktiką, yra atotrūkis tarp dėstytojų ir mokyklos mokytojų, kurie asistuoja studentams mokymo praktikos metu. Todėl, norint susieti mikromokymą ir mokymo praktiką, reikalinga vidurinio ugdymo anglų kalbos mokytojo eksperto pagalba. Šiuo tyrimu siekiama nustatyti mikromokymo poveikį būsimųjų mokytojų pedagoginio turinio žinioms, sutelkiant dėmesį į pokyčius prieš dalyvavimą eksperto vadovaujamame mikromokyme ir po jo. Projekte dalyvavo viena grupė, kurios veikla buvo vertinta kelis kartus (tas pats laiko tarpas), o rezultatai vertinti tarp matavimų. Būsimųjų anglų kalbos mokytojų pedagoginio turinio žinios buvo įvertintos prieš eksperto vedamą mikromokymą, jo metu ir po jo. Duomenys buvo analizuojami aprašomosios ir išvestinės statistikos metodais. Tyrimo rezultatai rodo, kad mokytojo-eksperto vedamas mikromokymas reikšmingai veikia būsimųjų anglų kalbos mokytojų pedagoginio turinio žinias ir ugdo jų gebėjimą, ko mokyti ir kaip to išmokyti, kad mokiniai suprastų. Vidurinio ugdymo anglų kalbos mokytojo-eksperto konstruktyvus grįžtamasis ryšis kartu su patarimais ir pavyzdinėmis pamokomis lemia būsimųjų anglų kalbos mokytojų pedagoginio turinio žinių pokyčius.