Nuteistųjų aukštojo mokslo studijos Lietuvoje ir užsienio šalyse: galimybės ir motyvai
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2013.1818Pagrindiniai žodžiai:
nuteistųjų švietimas, aukštasis mokslas, studijų pasirinkimo motyvaiSantrauka
Straipsnyje pateikiami nuteistųjų švietimo aspektai siekiant aukštojo mokslo laisvės atėmimo vietose. Teorinėje apžvalgoje aptariami lietuvių ir užsienio šalių moksliniai šaltiniai, tyrinėjantys švietimo svarbą žmogaus visaverčiam funkcionavimui. Empirinėje dalyje, apklausus 7 užsienio šalių teisingumo ministerijų ir kitų įstaigų, kurios renka duomenis apie nuteistųjų turimą ir siekiamą išsilavinimą, atstovus, išsiaiškintos nuteistųjų, atliekančių laisvės atėmimo bausmes, aukštojo mokslo siekimo galimybės. Tiriamų užsienio šalių įstaigų atstovai pažymėjo, kad nuteistieji turi galimybes studijuoti aukštosiose mokyklose. Taip pat pateikiami nuteistųjų (N – 5) aukštojo mokslo siekimo motyvai. Vienas iš esminių motyvų sietinas su noru tobulėti.